قم/

انصاف یعنی؛ هرچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسندی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در تاریخ آمده است که کاسبی تنها به دلیل رعایت انصاف مورد توجه امام زمان(عج) قرار داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی در سخنرانی امروز خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تاکیدی که قرآن کریم و احادیث اسلامی در زمینه یاد خداوند دارند اظهار کرد: در دعای روز هفتم رمضان آمده است که خداوندا روزی ما را یاد خود قرار بده.

وی افزود: بهلول که در تاریخ داستان‌های زیادی را به او نسبت می‌دهند روزی از کیفیت و آداب غذا خوردن از شخصی پرسید و او هم گفت ابتدا نام خداوند را می‌آورم و بعضی دیگر از آداب مورد تاکید در اسلام را برشمرد اما بهلول خطاب به او گفت مهم آن است که این غذا حلال باشد یا خیر؛ این امر نشان می‌دهد انسان در همه احوالات حتی در غذایی که می‌خورد باید خدا را در نظر بگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی مبنی بر مقدم داشتن برادران مومن در مال گفت: هرچند این کار بسیار دشوار است و هر کسی نمی‌تواند به آن عمل کند اما اگر انجام شود اجر و ثواب فراوانی خواهد داشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید امتیاز ویژه‌ای برای خود قائل شده و به این ترتیب خود را در انجام امور بد محق بداند زیرا کار بد از هر کسی سر بزند ناپسند است./س


برچسب ها: قم ، انصاف ، یعنی ، هرچه ، خود ، دیگران ، بپسند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.