سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد:

ارائه تسهیلات خاص شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های ICT

شرایط شرکت‌های فناوری اطلاعات برای دریافت مجوز و تسهیلات خاص شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، براساس دعوت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان، تمامی شرکت‌های حوزه IT می‌توانند پس از مراجعه به سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان(http://daneshbonyan.ir)، ثبت‌نام کرده و درصورت احراز شرایط، از امکانات خاص  این شرکت‌ها، نظیر معافیت‌های مالیاتی و دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اعلام این خبر و با اشاره به پیگیری درخواست شرکت‌هایIT  برای بهره‌گیری از تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: درحال حاضر، تمامی شرکت‌های فاوا می‌توانند با ثبت‌نام  و معرفی محصولات و خدمات خود در این سامانه، وارد مرحله احراز شرایط شرکت‌های دانش بنیان شوند. 

آزاده داننده با اشاره به تسهیل شرایط ارزیابی برای شرکت‌های IT ادامه داد: درصورتی که این شرکت‌ها، دارای شرایط لازم باشند ،می‌توانند از امکانات خاص شرکت‌های دانش‌بنیان همچون معافیت مالیاتی تا 15سال و وام‌های کم بهره استفاده کنند.

بهناز آریا، رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به پیگیری سازمان درخصوص ارائه این تسهیلات به شرکت‌های عضو گفت: با توجه به شرایطی که هم اکنون برای احراز صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در سامانه ارزیابی تعیین شده، اغلب شرکت‌های فاوا می‌توانند در گروه دانش بنیان قرار گرفته و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با تاکید بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند مشکلات خود در فرایند احراز صلاحیت را به سازمان اعلام کنند، افزود: سازمان می‌تواند اعتراض‌ و یا مشکلات شرکت‌های عضو را از کانال‌های ذی صلاح پیگیری کند.

براساس اعلام معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور طی چند سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است؛از این رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگترین تشکل مردمی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در تلاش است تا از طریق ارتباط با این معاونت، راه را برای ارائه این امکانات به صنف خود باز کند. /ح   
 
 

برچسب ها: دانش بنیان ، فناوری ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار