لاهوتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سازمان مديريت بايد موانع اجراي پروژه‌هاي عمراني را از ميان بردارد

عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به لزوم احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور بايد به گونه‌اي احيا شود که علاوه بر به کارگيري نيروهاي متخصص، موانع اجراي پروژه‌هاي عمراني را از سر راه مديريت اجرايي کشور بردارد.

"مهرداد بائوج لاهوتي" نماينده لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره احياي سازمان مديريت و برنامه‌‌ريزي کشور، اظهار داشت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي از ادغام دو سازمان امور اداري و استخدامي کشور و سازمان برنامه و بودجه در سال 79 تصويب و به اجرا درآمد.

عضو کميسيون عمران ادامه داد: اين سازمان در 18 تير سال 86 به دستور رئيس‌جمهور منحل و وظايف آن به دو معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و معاونت توسعه و سرمايه انساني منتقل شد.

وي تصريح کرد: يکي از مهمترين دلايل انحلال سازمان مديريت ايجاد اشکال در پروژه‌هاي عمراني و عدم رعايت الزامات آمايشي و طولاني شدن زمان اجراي طرح‌هاي عمراني مطرح شده بود.

لاهوتي افزود: با وجود مطرح شدن اين دليل، دو معاونت در نظر گرفته شده جايگزين سازمان مديريت، نتوانستند دغدغه مورد انتظار را محقق کند از اين رو احياي سازمان مديريت در زمان فعلي ضروري به نظر مي‌رسد.

اين عضو کميسيون عمران در ادامه اظهار داشت: سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد به گونه‌اي احيا شود که علاوه بر به‌کارگيري نيروهاي متخصص، موانع اجراي پروژه‌هاي عمراني را از سر راه مديريت اجرايي کشور بردارد.

نماينده مردم لنگرود در مجلس در پايان خاطر نشان کرد: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بايد مغز متفکر کشور باشد تا از اين طريق اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌هاي توسعه‌اي محقق شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار