خوزستان/

پست لجستیک ابزار توسعه تجارت‌های بزرگ و کوچک

پست لجستیک در راستای نیازسنجی خدمات ارتباطی مردم در کشور به عنوان یک سرویس که نقش مهمی در اقتصاد و توسعه، ارتباطات درون و برون مرزی و تسهیل روابط ایفا می‌کند شناسایی و راه‌اندازی شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهران حموله، مدیرکل پست استان با بیان این مطلب در معرفی پست لجستیک، اظهاركرد: پست لجستیک با ارائه امکانات انبارداری، جمع‌آوری و توزیع کالا با هدف دسترسی آسان و ارزان مردم به کالا و خدمات تولیدی با ایجاد شبکه یکپارچه توزیع و پخش برای تولیدکنندگان، کاهش هزینه‌های تولید و حذف واسطه‌ها راه‌اندازی شده است.

وي سرویس پست لجستیک را سرویس خدمات پشتیبانی(یکپارچه) عنوان‌کرد که شامل جمع‌آوری، دریافت، پردازش، انبارداری، نگهداری، بیمه و توزیع فیزیکی یک‌جا یا جداگانه  کالا شده و به این ترتیب باعث بالا بردن توان تولیدی تولیدکنندگان، افزایش کارایی و بازدهی اقتصادی خواهد شد.

مدیرکل پست خوزستان گفت: پست لجستیک را می‌توان به عنوان فرصت مناسبی در جهت کاهش هزینه‌های تولید، صادرات و تجارت مشتریان در شرایطی که هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری بالایی به تولیدکنندگان، تجار و مشتریان تحمیل می‌شود، مطرح کرد.

حموله افزود: از آن‌جا که سيستم حمل و نقل يکي از مهم‌ترين زيرساخت­هاي پست لجستیک کشور محسوب مي‌شود، پست با اصلاح و بهینه‌سازی ساختارهای خدماتی موجود و بازنگری در سیستم ارایه خدمات سنتی و با برخورداری از مجهزترین شبکه توزیع و بزرگترین ناوگان ترابری برای پیاده‌سازی و راه‌اندازی این سرویس اقدام کرده است و این سرویس با به‌کارگیری ناوگان حمل‌و‌نقل پستی می‌تواند در قالب 16 هزار دفتر ICT روستایی و شهری به همه نقاط کشور حتی دورترین روستاها هم خدمات ارائه دهد.

وي برخورداری پست از زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخابراتی، تاسیساتی، عمرانی و تجهیزات ترابری، حمایت‌های دولتی و امنیتی و بیمه دولتی مرسولات در کنار تخصص نیروی انسانی و خدمات انبارداری با استفاده از فضاهای خالی متعلق به شرکت با قابلیت تبدیل شدن به انبار و همچنین پوشش ملی گسترده را از مزایای پست جهت ارائه این سرویس عنوان‌ و بيان‌كرد: ارائه فضای اختصاصی انبار، سرویس انبارداری هوشمند با تکنولوژی بارکد و RFID، سرویس جمع‌آوری و یکپارچه‌نمودن سفارشات، بسته‌بندی اختصاصی و ارسال کالا، ارائه گزارش روزانه از موجودی، ورودی و خروجی انبار و سرویس رهگیری در تمام مراحل از امکانات و توانایی‌های پست لجستیک است.

حموله درخصوص ارائه پست لجستیک در پست خوزستان اظهارکرد: اين اداره‌كل با بهره‌گیری از فضای مناسب و امکانات ناوگان حمل و نقل و نیروهای متخصص و مجرب پذیرای محصولات شرکت‌های پخش‌کننده کالا است و این شرکت‌ها به‌جای پخش شخصی محصولات خود می‌توانند اقدام به ذخیره‌سازی تولیدات خود در انبارهای پست خوزستان و استفاده از امکانات سرویس پست لجستیک كنند./س
برچسب ها: پست ، لجستیک ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.