گروسی:

سهام باشگاه های بزرگ باید به بخش خصوصی واگذار شود

عضو فراکسيون ورزش در مجلس اظهار داشت: واگذاری باشگاه های بزرگ به بخش خصوصي باعث درآمد بیشتر و حمایت از سایر ورزشها می شود.

محمدرضا گروسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: باشگاه های بزرگ چه پرسپولیس و استقلال و چه باشگاه های بزرگ دیگر باید به شیوه ای اداره شوند که بار مالی برای وزارت ورزش و جوانان نداشته باشند همچنين در تمام دنیا می بینیم که باشگاه هاي بزرگ سهامشان را به هواداران واگذار می کنند.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس افزود: وزارت ورزش و جوانان ناچاراً مجاب به پرداخت بودجه به باشگاه های بزرگ است و این کار باعث می شود سایر رشته های ورزشی با توجه به حمایت هایی که از باشگاه های بزرگ می شود نتوانند موفقیت خوبی در المپیک و سطح جهانی کسب کنند چون نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه باشگاه های بزرگ باید به بخش خصوصی واگذار شوند گفت: اگر باشگاه های بزرگ به بخش خصوصی واگذار شوند باعث می شود که در این راستا گام بزرگی در تربیت ورزش توپی، مخصوصاً فوتبال برداشته شود و بخشی از حمایت و بودجه وزارت ورزش و جوانان به سایر ورزشها اختصاص داده شود و حتی از طرف دیگر مدیریت بخش دولتی باعث شده باشگاه ها عقب بمانند بنابراین این بخش باید از ورزش هاي مدال آور حمايت کنند زیرا اين ورزش ها با همین کمک های جزئی می توانند مدال آور شوند.

گروسي در ادامه گفت: بنابراین اگر بخواهیم فوتبال کشورمان را تقویت کنیم باید باشگاهها به هواداران واگذار شود و قطعاً می توانند درآمدزا و رشد خوبی داشته باشند.

وی بیان کرد: فوتبال باید از دخالت دولتی ها دور شود تا خود به خود ثبات مدیريتی ایجاد شود و یکی از مهم ترین مشکلات ما در فوتبال عدم وجود ثبات مدیریت در فوتبال است. این موضوع باید به نحوی مدیریت شود که مدیرعامل، مربی و بازیکنان از ثبات کافی برخوردار شوند.

عضو فراکسيون ورزش در مجلس در خصوص اخلاق در ورزش به خصوص فوتبال گفت: ما باید اخلاق در ورزش را یکی از اهدافمان قرار دهیم.
وزارت ورزش و جوانان باید کاری کند که احیای اخلاق ورزشی صورت بگیرد در غیر این صورت همیشه شاهد خشونتها و بد اخلاقی ها در ورزش هستیم.

گروسي خاطرنشان کرد: متأسفانه اخلاق در همه ورزشها به خصوص در فوتبال کمتر مورد بررسی قرار گرفته است و باید همه متوجه این موضوع باشند و اگر هم کسي طرحي در نظر دارد، می توانند به عنوان لایحه و یک طرح جامع حمایت از ورزش به مجلس ارائه کند تا بتوانیم به احیای اخلاقی در ورزش کمک کنيم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار