توسعه بانکداري الکترونيک و مبارزه با پولشويي

مديرعامل بانک سپه در مجمع عمومي عادي سالانه اين بانک که براي تصويب صورت هاي مالي سال 91 برگزار شد، از توسعه بانکداري الکترونيک و مبارزه موثر با پولشويي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه ، پاشايي فام گفت: بانک سپه در بيشتر شاخص هاي مهم همچون جذب سپرده ها بين سيستم بانکي جزو برترين هاست.

وي افزود : جمع درآمدهاي بانک از  32.3 هزار ميليارد ريال در سال 90 به 40.6 هزار ميليارد ريال در سال 91 رسيده که نشان دهنده رشد 26 درصدي در اين بخش است.

پاشايي فام با بيان اينکه مانده سپرده ها در پايان سال مالي 90 بالغ بر 223.6 هزار ميليارد ريال بوده که در پايان سال 91 به بيش از 285.3 هزار ميليارد ريال رسيده است ، افزود: آمار نشان دهنده رشد 27.6 درصدي در اين بخش است.

پاشايي فام اظهار داشت: مانده تسهيلات اعطايي بانک سپه در پايان سال مالي 91 نزديک به 7.5 درصد رشد داشته است. 

پاشايي فام با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در بانک سپه براي رشد سپرده قرض الحسنه جاري گفت: بانک سپه در جذب سپرده قرض الحسنه جاري با 48 هزار ميليارد ريال، رشد20.6 درصدي را نسبت به سال 90 تجربه کرده است.

وي همچنين با اعلام اينکه بانک سپه در سپرده قرض الحسنه پس انداز رشد 27.8 درصدي را داشته است ، گفت : بانک سپه در سپرده سرمايه گذاري کوتاه مدت در سال گذشته 42 درصد و در سپرده سرمايه گذاري بلند مدت 21.6 درصد رشد را نسبت به سال 90 تجربه کرده که نشان دهنده بالاترين رشد در ميان بانک هاي تجاري است.

پاشايي فام با اشاره به تسهيلات پرداختي به تفکيک بخش هاي مختلف اقتصادي اظهار داشت: تسهيلات پرداختي بانک سپه در بخش مسکن و ساختمان در سال 91 نسبت به سال پيش از آن 25.1 درصد رشد، بازرگاني و خدمات 5 درصد رشد و بخش صادرات 3.7 درصد رشد داشته است.

*تحول اساسي در بخش بانکداري الکترونيک

مديرعامل بانک سپه با بيان اينکه در وضع بانکداري الکترونيک بانک سپه تحول اساسي اتفاق افتاده است و در تمام شاخص ها رشد قابل توجهي داريم گفت: آمار دستگاه هاي POS بانک سپه در پايان سال 91 به 105 هزار و 481 مورد رسيده که نشان دهنده رشد 90 درصدي است.

وي با مقايسه عملکرد بانکداري الکترونيک در سال گذشته از رشد 8.2 درصدي در تعداد دستگاه هاي خودپرداز و رشد 24.5 درصدي در تعداد کارت هاي بانکي صادره و رشد 52.8 درصدي در تعداد خطوط ارتباطي غير زميني بانک سپه خبر داد.

مدير عامل بانک سپه در ادامه با تشکر از اعضاي مجمع عمومي، از تلاشهاي کارکنان بانک سپه به دليل رشد سپرده ها بين پنج بانک تجاري تشکر و قدرداني کرد و گفت: بانک سپه در دستيابي به اهداف تعيين شده در سال 91 رتبه اول را در بخش رشد سپرده­ها و رتبه دوم را در بخش رشد سپرده هاي موثر در ميان پنج بانک تجاري به دست آورده است.

مدير عامل بانک سپه در ادامه تصريح کرد: براي کارايي بهتر در دو سال اخير تعدادي از شعب را ادغام ، منحل يا جابجا کرده ايم و بانک سپه تا پايان سال گذشته، 1766 شعبه و 54 باجه داشته است.

پاشايي فام با بيان اينکه بانک سپه بيشترين افزايش را در سپرده هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت با بيش از 42 درصد رشد داشته گفت: جمع کل سپرده هاي مدت دار بانک سپه (کوتاه مدت و بلند مدت) رشد 31.6 درصدي در سال 91 تجربه کرده است.

* کمک به تحقق آرزوي 40 ساله کشور

وي بانک سپه را در بحث مبارزه با پولشويي يکي از سالم­ترين بانک هاي کشور دانست و با بيان اينکه بانک سپه يکي از اثرگذارترين بانک ها در عرصه اقتصادي کشور است ، گفت: احداث پل خليج فارس که آرزوي 40 ساله کشور بوده است و جزيره قشم را به سرزمين اصل وصل مي کند با مشارکت و سرمايه گذاري بانک سپه اجرايي شده است.

همچنين طرح هايي مانند مشارکت در طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين با ظرفيت توليد 60 هزار بشکه نفت در روز و صرفه جويي ارزي 467 ميليون دلاري، از جمله دستاوردهاي مهم سال 91 بانک سپه در عرصه اقتصادي است.

رئيس هيئت مديره بانک سپه همچنين به نقش بانک سپه در مشارکت طرح ها و سرمايه گذاري هاي بزرگ مثل پل ها، پالايشگاه ها، پتروشيمي ها و زير ساخت هاي مربوط به راه و ابنيه، هدايت نقدينگي به سمت بخش هاي مولد، انعقاد قرارداد با صندوقهاي توسعه ملي در جهت حمايت از صنعت گران و توليد کنندگان، پرداخت تسهيلات به بافت هاي فرسوده و خريداري، وارد کردن و ذخيره سازي بيش از 900 هزار تن کالاي اساسي در اجراي موفق قانون هدفمند کردن يارانه ها اشاره کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار