توان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پيشينه رئيس‌جمهور منتخب در مجلس در تعامل سازنده ميان قوه مقننه و مجريه کارساز است

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: با توجه به سابقه "حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني" در مجلس شوراي اسلامي و آشنايي وي با نحوه مصوبات و طريقه اجراي آن در کشور، مي‌توان به تعامل سازنده ميان اين دو قوه اميدوار بود.

نعمت‌الله توان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تعامل ميان مجلس و دولت اظهار داشت: وظايف قانون‌گذاري و اجرايي مجلس و دولت در قانون اساسي کاملا مشخص است و همه مسئولان ملزم به رعايت اصول قانون اساسي در کشور هستند.

وي با اشاره به عدم التزام به قانون در چند سال اخير از سوي قوه مجريه اظهار داشت: متاسفانه قانون‌گريزي به عنوان يکي از خلاء‌هاي موجود در سيستم اجرايي کشور مطرح بوده و در اين ميان شاهد بروز بي‌اخلاقي‌هاي از سوي دولت بوده‌ايم.

توان با بيان اينکه دولت منتخب با شعار اعتدال‌گرايي و قانون‌مداري پا به عرصه اجرايي گذاشته، گفت: با توجه به سابقه "حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني" در مجلس شوراي اسلامي و آشنايي وي با نحوه مصوبات و طريقه اجراي آن در کشور، مي‌توان به تعامل سازنده ميان اين دو قوه اميدوار بود.

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين به حوزه تخصصي نمايندگان حزبي در مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اعضاي شوراي مرکزي و دبيران احزاب در مجلس، مي‌توان به نقش تاثير‌گذار تشکل‌هاي سياسي در تعامل هر چه بيشتر ميان قوه مجريه و مقننه اذعان داشت.

توان تصريح کرد: تشکيل کميته‌ها و فراکسيون‌هاي مختلف در حوزه‌هاي مختلفي همچون مهندسي، پزشک، ورزشي و... از سوي نمايندگان مجلس در پيشبرد اجراي مصوبات از سوي افراد عضو در هيات دولت مي‌تواند موثر باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، دولت ، مجلس ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار