در محدوده مهرشهر یک کشاورز در اثر سهل انگاری و عدم اطلاع از اثرات سوء زیست محیطی ،اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی کشاورزی کرد که با اقدام به موقع توسط مامورین ،از ادامه آتش سوزی جلوگیری شد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران روز دوشنبه 24 تیر ماه، ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج حین گشت و پایش به یک موردحریق در مزارع کشاورزی واقع در محدوده مهرشهر برخورد نمودند که متاسفانه یک کشاورز در اثر نا آگاهی ، سهل انگاری و عدم اطلاع از اثرات سوء زیست محیطی ،اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی محصولات کشاورزی نمود که با اقدام به موقع و تذکرات لازم توسط مامورین ،از ادامه آتش سوزی جلوگیری شد.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و برداشت محصولات کشاورزی ، در ماه جاری، شاهد مواردی از آتش سوزی در مزارع کشاورزی بوده ایم که خاکستر و دودهای ناشی از آن در اکثر اوقات، با توجه به نزدیکی با مراکز مسکونی، مشکلاتی را برای ساکنین فراهم آورده است.
 
حکیمی هدف زارعین از انجام این کار را ،ازبین بردن آفات گیاهی و علف های هرز باقیمانده در مزارع وایجاد سهولت بیشتر برای آماده کردن زمینهای کشاورزی خود برای کشت بعدی اعلام کرد و اضافه کرد : کشاورزان و زارعین می بایست در جهت رفع مشکلات مطروحه از نظرات متخصصین جهاد کشاورزی بهره گیری نمایند.
 
حکیمی در ادامه تاکید کرد : از آنجاییکه بر اساس قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ، قانون مدیریت پسماندها و ماده 688 قانون مجازات اسلامی، اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی هوا را فراهم نماید و سلامت ساکنین را به خطر اندازد، تخلف تلقی شده و اداره حفاظت محیط زیست کرج بر حسب وظایف و رسالت سازمانی خود مبنی بر حفاظت و بهبود و بهسازی محیط زیست ، از هر نوع آلودگی و هر اقدام مخرب و برهم زننده تعادل و تناسب محیط زیست ،  پیشگیری و ممانعت خواهد نمود و با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. /ل
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.