وجود 80 زیستگاه طبیعی در استان ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: این استان با توجه به وجود مناطق مختلف آب و هوایی و زیستگاه های طبیعی از پیشروترین استان های کشور در حوزه تنوع زیست محیطی است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،غلامحسین کاظمی اظهار کرد: سازمان محیط زیست فعالیت های خود را در حوزه های انسانی، طبیعی، آموزشی و روابط عمومی گسترش داده است.
 
وی افزود: این سازمان با توجه با همکاری و هم افزایی با دیگر دستگاه ها به ویژه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مهمترین اثر را در بخش حفاظت و حراست از محیط زیست بر عهده دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: 143 هزار هکتار برابر با 5/7 درصد از گستره منابع طبیعی استان تاکنون به عنوان مناطق حفاظت شده زیرپوشش این اداره کل قرار دارد.
 
کاظمی بیان کرد: منطقه مانشت و قلارنگبا 33 هزار هکتار،کبیرکوه در شهرستان دره شهر با 20 هزار هکتار، دینارکوه در آبدانان با 30 هزار هکتار و منطقه حفاظت شدهکولگ در شهرستان مرزی مهران با گستره 58 هزار هکتار چهار منطقه حفاظت شده استان ایلام است.
 
  شمار گوزن های زرد سایت مانشت به 27 راس افزایش یافت
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در ادامه به پرورش گوزن زرد ایرانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال 86 شش راس از این گونه جانوری در معرض انقراض از جزیره اشک دریاچه ارومیه به ایلام انتقال یافت.
 
کاظمی بیان کرد: آب و هوای استان ایلام برای پرورش گوزن زرد ایرانی بسیار مناسب است و ابتدا بخش هایی از منطقه حفاظت شده رنو برای پرورش این حیوان در نظر گرفته شد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد این گوزن ها 80 هکتار از منطقه مانشت برای پرورش این گونه جانوری مهیا شده و با برنامه های کنترلی و حفاظتی شمار گوزن های زرد اکنون به 27 راس افزایش یافته است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام به تلف شدن حدود 40 راس از این گوزن ها در استان خوزستان در نتیجه قرار گرفتن نوعی مگس به نام میاز روی پوست این حیوانات اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود این مگس در ایلام و سایت مانشت اعلام و دریافت نشده است. /ل
برچسب ها: زیستگاه ، طبیعی ، ایلام ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار