استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در استان‌های کویری مثل اصفهان و یزد سبب تولید بیشترین محصول با کمترین میزان آب می‌شود.


داود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت منابع آب در بخش کشاورزی گفت: ارتقا کارایی و مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند شناسایی صحیح از منابع موجود است.

وی گفت: محدودیت منابع آبی کشور باعث گردیده تا بخش کشاورزی به عنوان عمده مصرف‌کننده منابع ابی کشور با کبود آب برای تولید مواد غذایی روبرو باشد.

این کارشناس با توجه به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی در این شرایط مهمترین چالش بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری آب و تولید محصول بیشتر از آب کمتر است.

یارمحمدی استفاده از آبیاری تحت فشار را راهکاری برای این مشکل دانست و ادامه داد: آبیاری تحت فشار تکنیکی است که کم ‌آبیاری مصرف آب را در کشاورزی ارتقا می‌بخشد.

وی تاکید کرد: آبیاری تحت فشار در یک فصل زراعی به دو صورت فصلی و موضعی قابل توجه است که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه متفاوت است.

این کارشناس تصریح کرد: استان‌های یزد و اصفهان در این آبیاری در اولویت است که باید با توجه به توان‌های محیطی مکان‌یابی مناسب این شیوه شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکان کنترل بالای حجم آب آبیاری در این سیستم اعمال مدیریت کم‌ آبیاری با استفاده از آن با دقت بالایی ممکن می‌باشد به همین منظور کمک به کشاورزان برای نصب سیستم‌های هوشمند باید در اولویت وزارت جهاد کشاورزی این مناطق باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کم آبی ، تحت فشار ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار