قدیمی ها اعتقاد داشتند ازدواج، ارتباط به دختر پسری که قرار است با هم ازدواج کنند، ندارد بلکه به والدین و حتی طایفه دو نفر مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اگر در خاطرات پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های خود دقت کنید، در میابید که زوج های زیادی قبل از نشستن بر سر سفره عقد حتی همدیگر را نیز ندیده بودند.
برای داماد شدن همین قدر کافی بود که پسر بگوید می خواهد ازدواج کند و گاهی برای عروس شدن به همین اندازه هم نیاز نبود؛ اما دیگر نمی شود چنین نسخه ای برای نسل امروز پیچید؛ نسلی که قرار است دریک خانواده کوچک دو نفره فقط روی پای خودش بایستد بی تردید ملاک ها و معیارهای خاص خودش را نیز دارد.
برای این نسل جدید توصیه می شود دست کم یک جلسه گفتگو پیش از خواستگاری برگزار شود تا در آن از دیدگاههای یکدیگر و خانواده هایشان مطلع شوند.
حرف های این جلسه و جلسات خواستگاری و پس از آن باید از لاف و گزاف به دور باشد و دختر و پسر خود را همان گونه که هستند نشان دهند.
بنابر این، سعی کنید به همین گفتگو از هر گونه کلی گویی، پراکنده گویی و ابهام گویی اجتناب کنید فکر نکنید این که نگذاری طرفتان به واقعیات پی ببرد زرنگی است./ف
برچسب ها: قدیمی ، ازدواج ، اعتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.