انتقاد رئيس حزب جمهوريخواه خلق از سياستهاي اردوغان

رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه درباره پیامدهای سیاستهای داخلی و خارجی دولت حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) ؛ کمال قلیجدار اوغلو گفت : این ساختار سیاسی که نمی تواند ترکیه را اداره کند کشور را به سوی فاجعه سوق خواهد داد.وی افزود ترکیه با وجود دولت کنونی فاقد حقوق ، امنیت و تفاهم است.

قلیجدار اوغلو تصریح کرد دولت حزب عدالت و توسعه ، سیاست خارجی اشتباهی را در پیش گرفته است.وی بر لزوم ساختن سیاست خارجی ترکیه بر اساس منافع ملی تأکید کرد .این شخصیت مخالف درباره مداخله های مکرر آنکارا در امور مصر گفت مداخله ترکیه در امور داخلی مصر به ضرر ترکهاست و احترام ترکیه را از بین می برد.

وی در واکنش به درخواست اردوغان از شهروندان برای استفاده نکردن از کارتهای اعتباری گفت: حزب عدالت و توسعه شهروندان ترکیه را غرق در بدهی کرده است و شهروندان نیز از طریق کارتهای اعتباری خصوصی در تلاشند نفسی بکشند .وی به افزایش تعداد شهروندانی که نمی توانند بدهیهای کارتهای اعتباری و وامهای مصرفی را بپردازند اشاره کرد.

قلیجدار اوغلو در خصوص وضع اقتصادی ترکیه گفت این دولت نمی تواند اقتصاد کشور را اداره کند و اردوغان مسئول وضع بد اقتصادی مردم است و اردوغان به جای آنکه اعتراف کند مردم را به علت سیاست اقتصادی اش غرق در بدهی کرده است از آنها می خواهد از کارتهای اعتباری استفاده نکنند.وی افزود ترکیه را نخست وزیری اداره می کند که از اقتصاد و جهان شناختی ندارد و هرچه را می گوید به قانون تبدیل می کند دولت حزب عدالت و توسعه همه درهای ترکیه را به روی جهانیان بسته است.


برچسب ها: سیاست ، خلق ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار