قم/

اعتقاد به شفاعت در میان وهابیت هم وجود دارد

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: وهابی‌ها هم به اصل شفاعت اعتقاد دارند اما آن را مخصوص پیامبر اکرم (ص) و روز قیامت می‌دانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی جمعه شب در نهمین جلسه درس اخلاق رمضان که در حسینیه امام خمینی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با اشاره به نقش تعیین کننده هر شخص در تعیین سرنوشت خود اظهار کرد: هیچ کس به واسطه بستگان و اعضای خانواده اش در آن دنیا مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد و بهشت و جهنم برای هر کس تنها بر اساس اعمالش تعیین می‌‌شوند.

وی افزود: چنانچه شخصی در قیامت به والدین خود یا دیگر بستگانش ملحق شود و در بهشت جای بگیرد در حقیقت به دلیل کارهای نیک خودش شایستگی این مقام را یافته است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه شفاعت مسئله‌ای است که پیروان همه مذاهب اسلامی حتی وهابیت هم به آن ایمان دارند گفت: در این میان شیعیان اعتقاد ویژه‌ای به شفاعت داشته و با دیدگاه متفاوتی به آن می‌نگرند.

وی ادامه داد: حدیث متواتری با این مضمون از حضرت محمد(ص) نقل شده که ایشان فرمودند «من شفاعت خود را برای کسانی که گناهان کبیره انجام داده‌اند ذخیره کرده‌ام»؛ این روایت حتی در کتاب محمد بن عبدالوهاب هم وجود دارد و وهابیون نمی‌توانند شفاعت را نفی کنند اما می‌گویند این امر مخصوص نبی مکرم اسلام(ص) و روز قیامت است اما شیعیان عقیده دارند در همین جهان هم می‌توان از شفاعت اهل بیت(ع) برخوردار شد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مومنانی که گناهانی را در این دنیا مرتکب می‌شوند بیان داشت: این افراد طی گذراندن دوران برزخ پاک و طاهر می‌شوند اما برخی که گناهان کبیره انجام داده باشند در روز قیامت هم آثاری از گناه را به همراه خواهند داشت که در این مرحله شفاعت حضرت محمد(ص) نصیب آن‌ها می‌شود./س

برچسب ها: قم ، اعتقاد ، شفاعت ، وهابیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.