" هافینگتون پست "در مقاله اي جديد خود با اشاره به تصميم اخير جمعي از نمايندگان آمريکايي و درخواست از "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا مي خواهد تا از فرصت ايجاد شده براي تعامل مستقيم با کشورمان استفاده نمايد و در اين باره به نامه نمايندگان آمريکايي اشاره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، "رابرت نيمن" نويسنده مقاله در مورد درخواست جمعي از نمايندگان آمريکايي از "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا به منظور در پيش گرفتن تعامل مستقيم با کشورمان مي نويسد "131 تن از نمايندگان آمريکايي  با امضاي نامه اي از کاخ سفيد و اوباما خواستند تا مسير ديپلماسي با ايران را تجربه نمايند. نکته قابل توجه در آن بود که شماری از این نمایندگان ، نمايندگان جمهوريخواه مجلس بودند . اين مسئله از آن رو جالب توجه است که جمهوريخواهان همواره با مشخصه جنگ طلبي و طرفداري شان از آغاز جنگ آمريکا در سوريه و ادامه جنگ در افغانستان شناخته شده اند. در اين ميان، "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا نيز در مصاحبه اخير خود با شبکه تلويزيوني "پي بي اس" آمريکا اظهار داشت که خواستار تعامل مستقيم سازنده تر و جدي تر با ايران است. با اين حال اوباما براي تعامل مستقيم با ايران نيازمند آنست تا اطمينان کسب کند که اعضاي کنگره آمريکا نيز با وي در اين مسير همگام و همراه خواهند بود. اوايل هفته جاري، جمعي از مقامات پيشين دولت آمريکا نيز اوباما را به تعامل با ايران فراخواندند و در اين مورد در نامه اي به اوباما نوشتند "از فرصت ايجاد شده براي رفع ديپلمايتک مناقشه بر سر برنامه هسته اي ايران استفاده کنيد."
تحليلگر "هافينگتن پست" در اين باره مي افزايد "اينک زمان ديپلماسي معنادار و فعال با ايران فرارسيده است. اين موضوع هرگز در سالهاي گذشته وجود نداشت. "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا دومين دور رياست جمهوري خود را مي گذراند.  کمتر از دو هفته ديگر جمهوري اسلامي ايران شاهد رياست جمهوري رييس جمهور منتخب آن کشور خواهد بود. وي اظهار داشته که خواهان تعامل سازنده با تمامي کشورهاي جهان از جمله کشورهاي غربي است. اکنون مداخله بي نتيجه دولت آمريکا در سوريه و جنگ بي پايان در افغانستان نشان مي دهد که دولت آمريکا به اين نتيجه رسيده است که ظرفيت کاربرد نيروي نظامي کمتر از گذشته شده است. هيچ تضميني براي موفقيت حتمي تعامل مستقيم دولت اوباما با جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد اما بايستي دانست که دولت آمريکا با در پيش گيري جنگ همواره سبب شده تا فرصت تعامل با کشورهاي ديگر از جمله با دولت ايران را از دست دهد." 









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار