رئیس سازمان جنگل‌ها:

عزم جدي كشور در مقابله با بيابانزايي

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:مقابله با پديده بيابانزايي با عزم جدي در كشور دنبال مي شود

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا اورنگي در حاشيه ششمين نشست كارگروه ملي بيابانزدايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اكنون با وجود مشكل منابع ، يكي از مهمترين اقدامات اجراي سياست هاي قبلي در مديريت و هماهنگي حوزه آبخيزداري است كه مي تواند در روند توسعه پايدار كشور موثر واقع شود.

وي ادامه داد: در واقع با اين كار مطالعات و نقشه برداري هاي دقيق و توصيفي عرصه اي منابع ملي و دولت با همكاري سازمان ثبت اسناد كشور انجام مي شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهاركرد: تخريب، تصرف، تثبيت مالكيت و تعرضات از طريق اين موضوع و سياست هاي توسعه اي كشور از لحاظ سرمايه گذاري بخش خصوصي با اين طرح كليد خورد و اجرايي مي شود.

اورنگي گفت: هم اكنون ۱۳۵ ميليون هكتار تشخيص اراضي منابع ملي داريم كه نقشه ۱۰ ميليون هكتار آن از حالت كروكي به حالت مشخصات فني مهندسي تبديل شده است.

وي اعتبار اجراي اين طرح را ۱۲ ميليارد تومان اعلام و تاكيد كرد: گام بعدي سازمان جنگل ها و منابع طبيعي تهيه كاداستر اين برنامه ها است كه به طور دقيق در عرصه مشخص خواهد شد.
 رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه از پیشرفت مناسب کارگروه ملی بیابان‌زایی مطابق برنامه کنوانسیون خبر داد و گفت: هماهنگی خوبی با سایر دستگاه‌ها انجام شده است، به‌گونه‌ای که همکاری با دانشگاه و وزارت نیرو چشمگیر است.

علیرضا اورنگی با اشاره به اينكه بيش از 14 سازمان در اين طرح دخيلند، افزود: برنامه اقدام ملی باید با هماهنگی و اهداف 10گانه کنوانسیون ارائه شود و می‌طلبد که مشارکت جدی فرابخشی انجام شود.

وی از اجرای برنامه مقابله با بیابان‌زایی در روز جهانی آن خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ترسیب کربن در مناطق بیابانی‌شده ملارد نمونه بارزی از طرحی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این پدیده عظيم جدی دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مقابله ، بیابانزایی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.