زنجان/

لزوم حذف واسطه هاي خريد گندم و افزايش درآمد كشاورزان زنجاني

براي اولين بار در استان زنجان واسطه هاي خريد گندم حذف و كارخانجات استان گندم را به طور مستقيم از كشاورزان خريداري مي نمايند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب گفت : در راستاي حمايت از بخش توليد و كشاورزان استان ، گندم توليدي استان از سوي كارخانجات خريداري مي گردد.

معصومی افزود:با توجه به اينكه تاكنون گندم توليد استان توسط كارخانجات ساير استان ها با قيمت بالاتر خريداري  و گندم از طرق مختلف از استان خارج مي شد ، طي پيشنهادي كه از سوي سازمان صنعت ، معدن و تجارت صورت گرفت مقرر شد گندم از سوي كارخانجات استان با تفاهم نامه شركت غله با قيمت بيشتر از خريد تضميني از كشاورزان خريداري گردد.

وی ادامه داد: با حذف هزينه هاي كه تاكنون كارخانجات استان صرف حمل ، تخليه و بارگيري گندم مورد نياز خود از ساير استان ها مي كردند ، مي توانند آن را صرف افزايش قيمت خريد گندم از كشاورزان استان  نمايند.

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزايش سود كشاورزان در اين فرايند يادآور شد : با حذف واسطه ها در اين فرايند بخشي از سود حاصل از آن نصيب كشاورزان شده به طوري كه مي توانند گندم را با قيمت 750 تومان به فروش برسانند اين در حالي است كه قيمت فروش تضميني 736 تومان مي باشد.

معصومی تصریح کرد:ساير فوايد اجراي اين فرايند را كاهش هزينه ها ، ذخيره سازي گندم با كيفيت مطلوب و افزايش سودآوري چرخه فراوري گندم عنوان نمود.

وی  خاطر نشان کرد: پيشنهاد حذف واسطه هاي خريد گندم و افزايش درآمد كشاورزان از سوي سازمان صنعت ، معدن وتجارت به شوراي تامين ارائه و با استقبال و تائيد استاندار زنجان ، در جلسه شوراي تامين مصوب گرديد./س


برچسب ها: واسطه ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.