شهرکرد/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

کارگروه علمی کشاورزی در پایگاه های روستایی کشور تشکیل می شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: 9 هزار پایگاه بسیج در روستاهای کشور وجود دارد که کارگروه علمی کشاورزی با حضور بسیجیان تحصیلکرده در تمامی این پایگاه ها، ایجاد می شود.

سردار محمدرضا نقدی، در نشست مشترک بسیج استان چهارمحال و بختیاری و جهاد کشاورزی این استان در شهرکرد، اظهار داشت: دولت باید با فراهم کردن مسیر، مردم را برای مشارکت در حماسه اقتصادی به صحنه آورد.
وی،بابیان اقدامات این نیرو در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: احداث استخرهای پرورش ماهی، ورمی کمپوست، پرورش قارچ و مرغ محلی از جمله اقداماتی است که بسیج در سراسر کشور اجرایی کرده و برای راه اندازی آن وام نیز پرداخت می کند.
سردار نقدی، سنتی بودن کشاورزی را از مشکلات اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: کشاورزان، این حرفه را از پدران خود فرا گرفته اند و ضروری است با تغییر شیوه آموزش، کشاورزی علمی به آنها آموزش داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تشریح فعالیت های تخصصی پایگاه های بسیج روستایی در این زمینه گفت: 9 هزار پایگاه بسیج در روستاهای سراسر کشور وجود دارد که کارگروه علمی کشاورزی با حضور بسیجیان تحصیل کرده در کلیه پایگاه های فوق ایجاد می شود.
وی، با بیان تفاوت فاحش میزان تولید در کشاورزی سنتی و کشاورزی مکانیزه و پیشرفته، افزود: به عنوان مثال، متوسط برداشت سیب درختی در کشور، 14.5 تن در هکتار است که یک کشاورز نمونه از هر هکتار، 172 تن محصول برداشت کرده است.
سردار نقدی تصریح کرد: تولید متوسط پسته در کشور، هزار و 300 تن است که یک پسته کار نمونه در کشور از هر هکتار 12 تن برداشت کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، میزان برداشت بادام در استان چهارمحال و بختیاری را دو تن در هر هکتار بیان کرد و افزود: متوسط برداشت این محصول در تهران 9 تن است.
وی، با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) در شرایط سخت شعب ابی طالب و محاصره اقتصادی، تاکید کرد: پیامبر اعظم (ص) در زیر شدیدترین فشارهای غیر قابل تحمل اقتصادی که هیچ گاه برای ما اتفاق نخواهد افتاد مقاومت را از دست نداده و تسلیم دشمن نشد و این مهم، درس بزرگی از آن اسوه حسنه است./س
برچسب ها: کارگروه ، علمی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.