همگام با مسابقات جهانی تکواندو – مکزیک؛

کرمی: خدا بخشی باید طلایی می شد/روحیه بالای اسبقی ارزشمند است

قهرمان تکواندو جهان در وزن هفتم گفت: خدابخشی بايد صاحب مدال جهانی، حتی طلا در مکزیک می شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو در بازی های المپیک 2012 که پس از ناکامی در لندن به دنبال کسب رکورد در مسابقات جهانی تکواندو بود، با قبول شکست مقابل مهدی خدابخشی در وزن هفتم، از وی خواسته شد در تیم کشورهای اسلامی حضور یابد و یا حداقل در اردوهای تیم ملی خود را ثابت کند.

اما در ابتدای سال 92 اعتصاب دسته جمعی تکواندوکاران در اردوی تیم ملی باعث قهر و انصراف کرمی شد. او بعدها در مصاحبه هایش برخوردهای نامناسب با او در اردوها را از دلایل اصلی انصراف خود از تیم ملی اعلام کرد.

به دنبال کناره گیری یوسف کرمی، مهدی خدابخشی در این وزن خود را به مربیان اثبات کرده و در تیم جهانی قرار گرفت. پدیده فصل قبل لیگ برتر با وجود شکست دو حریف قدرتمندش در آغاز مسابقات جهانی نتوانست صاحب مدالی شود در صورتیکه پیش از این، پیش بینی ها خبر از کسب مدال طلای جهانی وی را می داد.

یوسف کرمی دارنده نشان طلای جهان در سال 2011 در وزن هفتم در مورد مهدی خدا بخشی به خبرنگار ما گفت: خدابخشی مسابقات را خوب شروع کرد اما در مسابقه دور چهارم با حریف تونسی کم آورد و فکر می کنم انرژی بدنی لازم را نداشت. در واقع مهدی مقابل حریفی باخت که در حد و اندازه های او نبود و باید برنده می شد.

وی افزود: به نظر من خدابخشی می توانست صاحب مدال جهانی حتی مدال طلا در مسابقات مکزیک شود.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا اگر او به جای خدابخشی در مسابقات جهانی حاضر بود می توانست به مدال برسد، تصریح کرد: نمی شود در این مورد اظهار نظر صد در صد کرد چون رقابت جهانی با همه مسابقات متفاوت است و سختی های خود را دارد، اما می توانستیم بهتر از این عمل کنیم و باز هم به قهرمانی جهان برسیم.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو درخصوص مدال نقره سجاد مردانی در سنگین وزن گفت:‌ مردانی می توانست به مدال طلا برسد اما مسابقات جهانی غیر قابل پیش بینی است. در هر صورت کسب مدال در این وزن ارزشمند است و او توانسته مدال برنز دوره های قبل را به نقره ارتقا دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط سنگین وزن های ایران ومصدومیت ها،‌ سجاد مردانی بهترین گزینه در این وزن برای مسابقات جهانی بود.

وی با بیان اینکه عملکرد تیم ملی تاکنون در مسابقات جهانی راضی کننده نبود، افزود: در دوره قبل رقابت های جهانی، تیم ملی با سه نشان طلا، یک نقره و 2 برنز قهرمان شد اما این تعداد مدال را در این دوره هنوز نتوانسته ایم کسب کنیم.

قهرمان تکواندو جهان با اشاره به کسب مدال طلای بهنام اسبقی در وزن چهارم یادآور شد: تا آخرین لحظه قرار نبود بهنام اسبقی در تیم جهانی عضویت داشته باشد و روی او حسابی باز نمی شد اما اسبقی به مسابقات جهانی اعزام شد و برای ایران آبروداری کرد که باید از روحیه بالای وی تقدیر شود./آق

 

برچسب ها: تکواندو ، کرمی ، خدابخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار