تبریز/

توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات اصلی توسعه اقتصاد کشاورزی

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم واصلی توسعه اقتصاد کشاورزی این شهرستانها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسن‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه برای توسعه کشاورزی گفت: شهرستان‌های مرند وجلفا به عنوان قطب تولید محصولات باغی و زراعی از قبیل زردآلو، آلبالو، انار، زعفران، پسته و آفتابگردان در استان و کشور محسوب، ولی هنگام برداشت این محصولات، قیمت فروش عمده در بازار برای بهره برداران مقرون به صرفه نبوده و آنان را دچار خسارات عدیده می سازد، حالی که این نوع محصولات نوبرانه، از سایر نقاط کشور به بازار استانی راه یافته و اغلب تا چندین برابرقیمت واقعی، به مصرف کنندگان عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداران زیربخش های مختلف کشاورزی، با تولید محصولات از سرمایه‌های مهم انسانی در کشور بشمارمی آیند، افزود: توسعه استفاده از ارقام مناسب با توجه به کمبود آب در بخش زراعی و باغی درکنار خاک مرغوب، توسعه آموزش های ترویجی برای بهره برداران این بخش ها جهت مدیریت استفاده بهینه از منابع تولید موجود وهمچنین توسعه مراکز فرآوری محصولات بخش کشاورزی خواهد توانست در میان مدت، جایگاه شهرستان های مرند وجلفا دراقتصاد کشاورزی استان را از رشد قابل توجهی برخوردارنماید.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود 45 هزار تن گندم در این شهرستان تولید می شود ولی 50در صد آن به شبکه توزیع ارائه نمی شود و علت اصلی آن قیمت پایین خرید تضمینی گندم بوده که باید مورد بررسی دقیق مقامات مسئول کشوری و استانی قرار گیرد. /ب

برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.