اردبیل /

مصری‌ها اجازه دخالت بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در تحولات این کشور ندهند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از خشونت در حوادث اخیر مصر، گفت که شخصیت‌های مصری نباید اجازه دخالت بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در تحولات اخیر این کشور بدهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پورحفظ وحدت مردم مصر را از ضروریات این کشورعنوان و خاطر نشان کرد: مصر بعد از آزادی نیاز  به آرامش و رشد و توسعه دارد و مردم این کشور باید لذت ‌آزادی و توسعه را بچشند، اگرچه متاسفانه با اقداماتی که با دخالت‌های کشورهای فرامنطقه‌ای در مصر صورت گرفته قاعده بازی در این کشور به هم خورده است.
وی با بیان اینکه درگیری‌های مصر منتج به خونریزی مسلمانان خواهد شد، گفت: جا دارد بزرگان و شخصیت‌های روحانی و مستقل مصر دور هم بنشینند و برای امروز و فردای این کشور تصمیم بگیرند و اجازه دخالت به بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در این رابطه ندهند.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصر استوار و قدرتمند مایه فخر جهان اسلام است تصریح کرد: خدایی نکرده مصر متزلزل و وابسته به غرب باعث شکست آرمان‌های اسلامی در منطقه خواهد بود لذا توصیه ما این است که با توجه به اراده و خاص ملی در قالب جغرافیای مصر توسط بزرگان این کشور مشکلات حل شود و مردم مصر بتوانند آینده خود را با اراده ملی خود رقم بزنند.
حقیقت‌پور با تاکید بر لزوم دخیل بودن اراده ملی مردم مصر در شکل‌گیری دولت و حل مساله این کشور در داخل اضافه کرد: باید از ورود بازیگران منطقه‌ای مثل اسرائیل و عربستان و بازیگران منطقه‌ای مثل آمریکا و انگلیس در مسائل سیاسی این کشور جلوگیری شود./ب

برچسب ها: اردبیل ، تحولات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.