تبریز/

آذربايجان شرقي جزو امن ترين استان هاي کشور است

رئيس پليس استان گفت:امنيت سرزمين آذربايجان مرهون دينداري ، وظيفه شناسي، ولايتمداري و احساس مسئوليت مردم است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سردار "مسعود خرم نيا" گفت: امنيت به دو بخش ذهني وعيني تقسيم مي شود که اين دو قسمت در چهار مقوله قابل بررسي مي باشد وضعيت اولي که مي توان براي امنيت تصور کرد اين است که هر دو قسم ذهني وعيني وجود داشته باشد واز طرف مردم احساس شود اين وضعيت به گونه اي است که جان ومال وناموس مردم از هر گونه گزند وتعرض در امان است ومردم اين امنيت را به صورت عيني وذهني لمس  کنند.

وي گفت: وضعيت دوم به گونه اي است که مردم امنيت عيني وذهني ندارند و نتيجه اين کار سلب اعتماد مردم است و وضعيت سوم وجود امنيت ذهني ونبود امنيت عيني مي باشد.و اما وضعيت چهارم از وجود امنيت عيني بدون امنيت ذهني حکايت مي کند.

اين مقام انتظامي گفت: مردم بايستي هم احساس امنيت عيني بکنند هم ذهني واين نيازمند وجود مصونيت مالي وجاني است به طور کلي مردم يک جامعه طالب امنيت در اقسام مختلف همچون اقتصادي،قضايي،مالي وجاني هستند که در اين راستا نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با هدف استقرار نظم،امنيت،تامين آسايش عمومي وفردي وپاسداري از دستاورد هاي انقلاب اسلامي در چار چوپ قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي تشکيل شده است.

فرمانده انتظامي استان وجود ناملايمات، ناهنجاري ها وانحراف در جامعه را باعث ايجاد اختلال در امنيت دانست وافزود: وجود اين ناملايمات وناهنجاري ها دلايل خاص خود را دارد که از مهمترين موضوعات آن مي توان به بيکاري به عنوان منشاء بسياري از تخلفات وجرايم اشاره کرد.

وي گفت:فقر وتکدي گري،مهاجرتهاي بي رويه،بالا رفتن سن ازدواج،طلاق واختلافات خانوادگي زمينه ساز بسياري از انحرافات وجرايم هستند که در نهايت امنيت را با مخاطره روبه رو مي کنند وهمه مسئولين بايد در جهت مهار وتعديل اين عوامل هماهنگ شده واقدام نمايند.

رئيس پليس استان آذربايجان شرقي تصريح کرد: احساس امنيت در هيچ جاي دنيا يک امر مطلق نيست هرچند هم جامعه پيشرفته باشد باز هم نگراني هايي وجود دارد که امنيت واجتماع را در معرض تهديد قرار دهد ولي اگر بخواهيم معدل گيري جمهوري اسلامي ايران را با الهام از مکتب انسان ساز دين مبين اسلام بسنجيم به عنوان يک جامعه امن محسوب مي شود مجموعا احساس امنيت در جمهوري اسلامي بالا است.

سردار خرم نيا افزود: آذربايجان شرقي جزو امن ترين استان هاي کشور است و عمده دليل آن خود مردم اين خطه مي باشد چرا که مردم آذربايجان ديندار و وظيفه شناس و با اخلاق بوده و با احساس مسئوليتي که مي کنند امنيت را به ارمغان مي آورند. علاوه بر اين موارد چون آذربايجان شرقي از کانون هاي مختلف و تاثير گذار سلب امنيت دور است امنيت بيشتري در اين استان وجود دارد و ما نيز توانسته ايم در جهت ايجاد امنيت به توفيقات در خور توجهي دست يابيم./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.