اميري‌خامکاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توليد و انتقال سوخت از پالايشگاه تا جايگاه نبايد از روند نظارت خارج شود

سخنگوي کميسيون انرژي مجلس گفت: در سالهاي اخير شاهد اين مسئله بوده‌ايم که سوخت به وسيله کانتينر و يا از طرق ديگر در حال جابه‌جايي و قاچاق بوده که بيانگر لزوم نظارت بيشتر از سوي سيستم نظارتي و اجرايي کشور است.

حسين اميري خامکاني نماينده زرند و کوهبنان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله قاچاق سوخت گفت: اين موضوع از طريق سهميه بندي و اختصاص کارت سوخت تقريبا کنترل شده است.
 
وي ادامه داد: در گذشته سوخت از طريق واسطه‌ها از جايگاه خارج شده و به طرق مختلف به مرزها منتقل مي‌گرديد که مطرح شدن موضوع سهميه بندي سوخت براي جلوگيري از اين امر صورت گرفت.
 
خامکاني در ادامه تصريح کرد: اما در سالهاي اخير شاهد اين مسئله بوده‌ايم که سوخت به وسيله کانتينر و يا از طرق ديگر در حال جابه‌جايي و قاچاق بوده که بيانگر لزوم نظارت بيشتر از سوي سيستم نظارتي و اجرايي کشور است.
 
سخنگوي کميسيون انرژي مجلس تاکيد کرد: توليد و انتقال سوخت از پالايشگاه تا جايگاه نبايد از روند نظارت خارج شود.
 
وي با اشاره به دلايل وقوع اين امر اظهار داشت: انگيزه‌اي که در اين زمينه براي واسطه‌ها به نوعي مشوق تبديل شده پايين آمدن ارزش پول ملي است با توجه به اين که ارزش دلار و به تبع آن ساير ارزهاي خارجي افزايش پيدا کرده باعث شده که واسطه‌ها در اين زمينه فعالتر عمل کنند.
 
نماينده زرند و کوهبنان با اشاره به پيشنهادات مسئولين در اين زمينه بيان کرد: برخي از مسئولين عنوان مي‌کنند که بايد هزينه‌ها افزايش يابد تا بتوان سدي در برابر قاچاق سوخت بيان کرد اما اين موضوع به نوعي پاک کردن صورت مسئله است، اگر مسئله تفاوت نرخ دلار و ريال همچنان به صورت سعودي پيش برود باز هم قيمت‌ها را بايد افزايش داد؟
 
اميري خامکاني در پايان خاطر نشان کرد: آخرين نشستي که با اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق سوخت برگزار شد گزارش‌هاي خوبي در پي نداشت اما همچنان براي مبارزه با اين امر تلاش مي‌کنيم.


انتهاي پيام/
برچسب ها: قاچاق ، سوخت ، نظارت ، جایگاه ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار