کرمانشاه /

کاهش دید افقی نواحی مرزی استان کرمانشاه بر اثر گردوغبار

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه هوای غبارآلود که چند روزی است نواحی مرزی غربی این استان را فرا گرفته، امروز دوشنبه موجب کاهش دید افقی در این مناطق شد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ارسطو محمدی  افزود: هم اکنون دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین سه هزار و 500 هزار متر، سرپل ذهاب دو هزار متر و بخش مرزی سومار نیز چهار هزار متر گزارش شده که از استاندارد یک هوای سالم (10هزار متر) کمتر است.

وی تصریح کرد: دمای فعلی هوای قصرشیرین 35 درجه سلسیوس بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرم تر شده ولی پیش بینی می شود در گرمترین ساعت دمای هوای امروز قصرشیرین به 42 درجه سلسیوس بالای صفر برسد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه اضافه کرد: براساس بررسی آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی، بتدریج از اواخر وقت امروز از میزان غبار موجود در جو استان کاسته خواهد شد.

محمدی گفت: گرد و غبار موجود در هوا طی امروز بتدریج از منطقه خارج می شود و هوای استان در سه روز آینده، صاف گاهی اوقات همراه با وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می شود.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد./ب

برچسب ها: کاهش ، دید ، افقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.