یوسفیان ملا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

احتمال مواجه شدن دولت یازدهم با کسری بودجه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمالا دولت آینده در بهمن و اسفندماه با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

عز‌ت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در خصوص امکان محقق نشدن درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در بودجه 92 اظهار داشت: کسب درآمد از بودجه به مقدمات خاص نیاز دارد.  
 
وی افزود: بودجه 92 پس از سه ماه تاخیر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارسال و پس از آن مجلس بودجه دارای تاخیر را تصویب کرد.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بخشی از درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه 92 مربوط به بازه سه ماهه قبل از تصویب بودجه است، از این رو نمی‌توان انتظار داشت اعداد درج شده در بودجه با وجود تاخیر مورد اشاره محقق شود.  
 
یوسفیان ملا اذعان داشت: احتمالا در بهمن و یا اسفند 92 با کسری بودجه در پرداخت هزینه‌های جاری دولت مواجه خواهیم شد از این رو دولت یازدهم ناگزیر خواهد بود اصلاحیه بودجه و یا متمم آن را به مجلس ارائه دهد.  
 
نماینده مردم آمل و لاریجان با انتقاد از عملکرد بودجه‌ای دولت احمدی‌نژاد گفت: تاکنون هرگاه دولت نهم و دهم با کسری بودجه مواجه می‌شد از طریق راه‌های مورد نظر خود این کسری را جبران می‌کرد ولی به لحاظ قانونی هر دولت که با کسری بودجه مواجه می‌شود باید اصلاحیه بودجه و یا متمم آنرا ارائه دهد.  
 
وی افزود: در صورت مواجه شدن با کسری بودجه، اعتبارات عمرانی صرف بخش هزینه‌های جاری می‌شود و این موضوع علی‌رغم افزایش نرخ تورم تعداد و عمر پروژه‌های نیمه‌کاره را افزایش می‌دهد که وقوع این امر بسیار خطرناک است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: کسری ، بودجه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار