نتايج نظرسنجي موسسه گالوپ؛

افزايش شکاف اجتماعي ميان سياهپوستان و سفيدپوستان در پي تبرئه "زيمرمن"

تازه ترين نظرسنجي گالوپ از افزايش شکاف اجتماعي ميان سفيد پوستان و سياه پوستان آمريکايي بر سر حکم دادگاه در مورد تبرئه نگهباني که نوجواني سياه پوست را به قتل رسانده بود خبر مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، اين شبکه خبري در اين باره افزوده است که نتايج نظرسنجي اخير موسسه نظرسنجي "گالوپ" نشان مي دهد که بيش از 85 درصد از سياه پوستان آمريکايي معتقدند که تبرئه متهم اين پرونده کار درستي نبوده است. در مقابل 54 درصد از سفيد پوستان نيز اعتقاد داشته اند که نگهبان سفيد پوست متهم به درستي تبرئه شده است.

پيشتر نيز نظرسنجي هاي انجام شده در آمريکا نشان داده بود که 68 درصد از سياه پوستان معتقدند که نظام قضايي آن کشور بر پايه تبعيض نژادي عمل مي کند و احکام دادگاههاي آمريکاي عليه سياه پوستان آن کشور صادر مي شوند. 

در پي حکم هفته گذشته دادگاهي در فلوريداي آمريکا مبني بر بي گناهي "جورج زيمرمن" نگهبان مسلحي که سال گذشته "تريوان مارتين" يک جوان 17 ساله غير مسلح سياه پوست را با شليک گلوله از پاي درآورد طي روزهاي گذشته تظاعرات اعتراضي بسياري از سوي آمريکايي در شهرهاي مختلف آن کشور برگزار شده است. 
برچسب ها: نظرسنجی ، آمریکال ، زیمرمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار