قم/

خلأ هماهنگی و فرهنگ‌سازی در برخورد با تکدی‌گری

در دنیای مدرن دغدغه‌های اجتماعی، ناامیدی و اختلالات روانی این موضوع را دو چندان کرده است، متاسفانه معلولان کم توان و مستضعف آسیب‌پذیرترین قشر هستند که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، روزی که مسیرم به سمت حرم بود کودکی که برق التماس در نگاهش مجذوبم کرده بود به سمتم دوید و زیر دست و پایم وول می‌خورد تمام مدت دعا می‌کرد «ایشالله دست به هر چه می‌زنی طلا بشه، ایشالله زندگیت پربرکت بشه، تو رو به خدا یه فال از من بخر...» لحظه‌ای فراموش کردم برای چه التماس می‌کند چند متر آن طرف‌تر کودکی فریاد گدایی می‌زد، گویی فریادی از وجودش نشات می‌گرفت. وقتی پای حرف‌هایشان می‌نشینیم متوجه لهجه و گویش متفاوت آنان می‌شویم. نداشتن خانواده سالم و کار مناسب را توجیهی برای کار خود می‌دانند و علت مهاجرت خود عنوان می‌کنند.

در بعضی معابر پر رفت و آمد با صحنه‌های آزاردهنده‌ای مواجه می‌شویم که شاید تا مدت‌ها خاطرمان را مکدر کند، لباس‌های پاره، مندرس و زخم‌های در خون غلتیده شاید حاکی از باندهایی است که با به کار گرفتن این افراد پول خوبی به جیب می‌زنند.

زمینه‌های روانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی علل بروز تکدی‌گری در جامعه است. در دنیای مدرن دغدغه‌های اجتماعی، ناامیدی و اختلالات روانی این موضوع را دو چندان

وی با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری بیش از 150 نفر دستگیر شده‌اند اضافه کرد: سازمان بهزیستی که یکی از متولیان نگهداری متکدیان است ظرفیت کافی برای نگهداری آنان را ندارد و همین امر به افزایش روزافزون این افراد منجر می‌شود./س

برچسب ها: قم ، فرهنگ ، تکدی ، گری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.