مدير گروه پزشكي هسته اي دانشگاه علوم پزشكي شيراز از انجام جديدترين روش درمان سرطان نروبلاستوما ( با منشا سلول هاي عصبي ) براي دومين بار در كشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، حقيقت افشار گفت: سرطان نروبلاستوما يكي از تومورهاي شايع در كودكان است كه درمان آن با راديودارو ، آسيب به ساير سلول ها را كاهش مي دهد.

دكتر حقيقت افشار افزود: بيماران پس از انجام راديودرماني ، بلافاصله در بخش آنكولوژي بستري و تحت پيوند مغز استخوان قرار مي گيرند، مزيت اين روش نسبت به قبل اين است كه سلول هاي سرطاني را از بين مي برد در حالي كه در شيمي درماني به كل سلول ها آسيب وارد مي شود.

مدير گروه پزشكي هسته اي دانشگاه علوم پزشكي شیراز ادامه داد : این روش درماني براي برخي از سرطان هاي منشا گرفته از سلول هاي عصبي قابل استفاده است و علاوه بر كاهش عوارض ناشي از بيماري، درمان با راديودارو اميد به زندگي را نيز در بيماران افزايش مي دهد.

وی بیان کرد: ‌اين روش درمان با شناسايي سلول هاي سرطاني، عوارض شيمي درماني را كاهش و آسيب كمتري به سلول هاي اطراف مي زند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه این روش درماني براي بيماران با ريسك بالا انجام مي گيرد، گفت: تاكنون اين بيماران را براي درمان به روش ياد شده به تهران ارجاع مي دادند كه از اين به بعد این خدمات در بيمارستان نمازي شيراز ارائه مي شود./س

برچسب ها: درمان ، سرطان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.