احزاب در هفته‌اي که گذشت

کليد خوردن افطاري‌هاي عبادي، سياسي/ آيا احزاب فراگير در کشورمان تشکيل مي‌شود؟

داغ‌ترين بحث مطرح شده در ميان احزاب و تشکل‌هاي سياسي بعد از گمانه‌زني‌ها درباره کابينه احتمالي "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني" به تشکيل حزب فراگير سياسي بازمي‌گردد در اين گزارش خبرنگار ما سعي دارد تا اخبار مهم هفته گذشته احزاب و تشکل‌ها را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، بعد از انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري مطالبه‌اي مشترک ميان اصولگرايان و اصلاح‌طلبان درباره ضرورت تشکيل حزب فراگير سياسي شکل گرفته است البته شايد بتوان از "محمدرضا باهنر" دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين به عنوان  فردي ياد کرد که براي نخستين بار در کنگره جامعه اسلامي مهندسين بحث تشکيل حزب فراگير سياسي را مطرح کرد.


داغ‌ترين بحث مطرح شده در ميان احزاب و تشکل‌هاي سياسي بعد از گمانه‌زني‌ها درباره کابينه احتمالي حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به تشکيل حزب فراگير سياسي بازمي‌گردد در اين گزارش خبرنگار ما سعي دارد تا  اخبار مهم هفته گذشته احزاب و تشکل‌ها را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کند.



براي تشکيل حزب فراگير در مرحله اقناع جريان‌ها قرار داريم










"محمدرضا باهنر" دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين گفت: براي تشکيل چند حزب شناسنامه‌دار فراگير در کشور در مرحله اقناع جريان‌هاي مختلف هستيم.



حزب فراگير؛ راه‌حل اساسي براي بازسازي جريان اصولگرايي



محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به ضرورت تشکيل حزب فراگير گفت: افرادی که به حزب فراگیر می‌پیوندند، بايد به تمام الزامات و ملزومات اين حزب منسجم و ضابطه‌مند پايبند باشند، هرچند افراد در عضويت حزب فراگیر کاملا آزاد و مختارند و در اين ميان بايد بتوانند فعالیت‌ها را در قالب حزبی منسجم به سرانجام برسانند.



عدول از اصول و ارزش‌ها درست نيست/ شرايط تشکيل حزب فراگير



آيت‌الله رجبي قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اگر نيروهاي ارزشي و وفادار به نظام در حزبي فراگير که مبنايش آرمان‌هاي انقلاب و تبعيت از امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري باشد، گرد هم جمع شوند و اختلاف سلايق موجب تفرقه آنان نشود امر مطلوبي است و نتايج ارزشمندي خواهد داشت.



عارف گزينه‌اي مناسب براي محوريت حزب فراگير اصلاح‌طلبي









حجت‌الاسلام ذاکري عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي طي گفتگويي با خبرنگار ما در پاسخ به اينكه فرد مناسب براي محوريت تشكيل حزب فراگير در ميان اصلاح‌طلبان را چه كسي مي‌دانيد؟ تصريح كرد: عارف براي تشكيل حزب پيش ‌قدم شده است و به نظرم وي مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين كار باشد چرا كه هم معتدل است و هم منضبط.

وي درباره اينكه برخي اصلاح‌طلبان تشكيل حزب از سوي عارف را موجب انشقاق در اصلاحات مي‌دانند، گفت: اصلاح‌طلبان از ابتدا با يكديگر اختلاف داشتند و نمي‌توان اين مسئله را به تشكيل حزب از سوي عارف ربط داد و اين كار عارف كه مي‌خواهد هم‌فكرانش را دور هم جمع كند، خوب است.


سايت خبري - تحليلي محمد غرضي در راه است


هواداران "سيد محمد غرضي"، وزير دولت هاشمي و نيز كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، در صددند تا سايتي خبري - تحليلي با رويکرد اين فعال سياسي و مجهز به تکنولوژي روز جهاني راه اندازي کنند.



مجمع عمومي جامعه اسلامي کارمندان برگزار مي‌شود


سيد کمال سجادي دبيرکل جامعه اسلامي کارمندان خبر از برگزاري مجمع عمومي جامعه اسلامي کارمندان در آينده نزديک داد و اظهار داشت: در حال حاضر بحث اصلي در جامعه اسلامي کارمندان مربوط به جلسات هيئت‌هاي اجرايي و تشکيل حزب فراگير است.


دليل به انسجام نرسيدن اصولگرايان در انتخابات 92 از زبان "حبيب‌الله عسگراولادی"








"حبیب‌الله عسگر اولادی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون مسائل سیاسی روز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

عسگراولادی در ارتباط با عدم اقبال مردم به  کاندیدای اصولگرا و نیاز به بازسازی اصولگرایی، بیان کرد: اکنون گفتگوهایی در بین احزاب، گروه‌ها و رجال سیاسی- مذهبی اصولگرایان در مورد عدم توفیق در انتخابات اخیر مطرح است تا آسیب‌شناسی داشته باشند که فکر می‌کنم ان‌شاءالله به نتایج خوبی برسیم و اولین گام ما بدون شک بازتولید گفتمان اصولگرایی متناسب با  تقاضا و شرایط روز است.



تشکیل حزب فراگیر با حمایت افراد مشهور کمکی به وضعیت کشور است/ اعطای مجدد بودجه به احزاب هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند


حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در حاشیه مراسم افطاری حزب اسلامی کار در جمع خبرنگاران گفت: برای رسیدن به یک روال منطقی در میان احزاب نیازمند به تشکیل حزب فراگیر با حمایت افراد مشهور هستیم که بتواند به وضعیت فعلی کشور کمک کند.



اصلاح‌طلبان همیشه مجری قانون‌اند/ پیشنهادی برای حضور هیچ فردی در کابینه نداده‌ام



سیدهادی خامنه ای در حاشیه ضیافت افطاری حزب اسلامی کار و در جمع خبرنگاران درباره تشکیل حزب فراگیر با محوریت هاشمی رفسنجانی گفت: تشکیل چنین حزبی در کشور می‌تواند مفید واقع شود اما نیازمند شرایط زیادی است که بحث کردن آن در این مصاحبه نمی‌گنجد.


بازنگري آيين‌نامه شوراي هماهنگي اصلاحات در جلسه آتي به اتمام مي‌رسد


ژاله فرامرزيان عضو شوراي هماهنگي اصلاحات گفت: در جلسه آتي، بازنگري آيين نامه شوراي هماهنگي اصلاحات تدوين آن به اتمام رسيده و تصميم نهايي اتخاذ مي‌شود.


خانه کارگر 5 گزینه را برای وزارت کار به حجت الاسلام والمسلمين روحانی پیشنهاد کرد


حسن صادقي عضو خانه کارگر گفت:‌ خانه کارگر حسین کمالی، علی‌ ربیعی،‌ مهدی کرباسچیان، تقی‌پور و مشیریان را برای تصدی وزارت کار به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد داد.


کارگزاران هيچ فشار يا لابي درباره کابينه انجام نمي‌دهد



يدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران سازندگي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا کارگزاران وزاريي را براي چينش کابينه به "حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني" پيشنهاد کرده است يا خير؟ گفت: کارگزاران هيچ پيشنهادي، توصيه‌اي، فشاري و يا لابي در رابطه با کابينه انجام نمي‌دهد و بنايش براين است که اگر رئيس جمهور منتخب از ما کمک بخواهد، دريغ نخواهيم کرد.


به دنبال سهم‌خواهی در دولت یازدهم نیستیم







"محمد خاتمی" در حاشیه مراسم ختم "یحیی طباطبایی" در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص سهم خواهی از کابینه یازدهم اظهار داشت: به هیچ عنوان به دنبال سهم خواهی از کابینه رئیس‌جمهور منتخب نیستیم و باید بگذاریم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی کارش را انجام دهد.




تاکنون هیچ پستی از سوی دولت یازدهم به من پیشنهاد نشده است




بیژن زنگنه وزير نفت دولت آيت‌الله هاشمي در حاشیه مراسم ختم یحیی طباطبایی در جمع خبرنگاران در خصوص کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: همه بحث‌هایی که تا کنون درباره کابینه احتمالی حجت الاسلام و المسلمین روحانی مطرح شده در حد گمانه‌زنی است و قطعیت ندارد.



تشکيل حزب زنان اصلاح‌طلب / ديدگاه‌هاي متفاوت، حزب سياسي فراگير را تشکيل نمي‌دهد



ژاله فرامرزيان عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: با توجه به تعدد سلیقه و دیدگاه زنان فعال در عرصه سیاسی، اجتماعی تنها مي‌توان یک مجموعه فراگیر زنان تشکیل شود.




تدوين پيش‌نويس گفتمان اسلامي در جبهه پايداري/ تقديم طرح مذکور به "آیت‌الله مصباح يزدي"



حجت‌الاسلام حسين جلالي عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامي از تدوين پيش‌نويس«برنامه گفتمانی» جبهه پایداری خبر داد.



نوبخت: برای توسعه ایران باید از همه نیروهای کارآمد استفاده کرد/ حزب فراگیر حزب اعتدال و توسعه کلیدخورد


 

محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در مراسم افطاری این حزب که به همت شاخه جوانان آن 29 تيرماه  برگزار شد،  با بیان اینکه اعتدال برای توسعه عنوان دیگر حزب اعتدال و توسعه است تا دولت یازدهم را همراهی کند، گفت: اگر قرار است ایران توسعه پیدا کند، باید از همه نیروهای کارآمد و شایسته استفاده کرد.



روایت آیت‌الله علم‌الهدی از دیدار با مهدی هاشمی/عدم رعایت حجاب شرعی حرام است



عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه رونمایی از کتاب آیات سیاسی قرآن  تشریح جزئیاتی از دیدارش با مهدی هاشمی و همچنین نظرش درباره حرام و خلاف قانون بودن عدم رعایت حجاب شرعی پرداخت.



تشکيل حزب فراگير زنان متشکل از فعالان سياسي / اهداف مشترک پايه اصلي تشکيل يک حزب فراگير



زهره طبيب‌زاده عضو جبهه پايداري گفت: به طور قطع افراد تشکيل دهنده حزب فراگير زنان، از فعالان سياسي و جزو احزاب مختلف هستند.



"حزب جمهوري اسلامي" تنها حزب فراگير و موفق تاريخ ايران است



عشرت شايق عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينکه "حزب جمهوري اسلامي تنها حزب فراگير و موفق در تاريخ ايران است، گفت: جلب اعتماد مردم به احزاب و تأثیرگذاری آن‌ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی مقدم بر تشكيل حزب فراگير بوده و این کار بدون توجه به مبانی و ارزش‌های دینی، ملی و ساختارهای مختلف جامعه امکان‌پذیر نیست.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار