مهلت ارسال نسخه کاغذی اظهارنامه‌های الکترونیکی فاقد امضای دیجیتال تا پایان مرداد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخش‌نامه‌ای اعلام کرد: آن دسته از مودیانی که اظهارنامه الکترونیکی خود را بدون امضای دیجیتال ارسال کرده‌اند برای احراز صحت اظهارنامه ارسالی، ضروری است پرینت مهر و امضا شده اظهارنامه الکترونیکی را حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری به واحد مالیاتی مربوطه تسلیم کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، دکتر علی عسکری، در این بخش نامه تاکید کرده است: بدیهی است برای این دسته از مودیان، پرینت اظهارنامه‌های تسلیمی باید بدون تغییر و منطبق با اظهارنامه الکترونیکی بوده و در صورت عدم تسلیم ظرف مهلت مذکور، در حکم عدم تسلیم اظهارنامه خواهد بود.

در این بخش نامه آمده است: در صورتی که اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی و با استفاده از امضای دیجیتال ارسال شده باشد در این صورت نیازی به پرینت کاغذی و تسلیم آن به اداره امور مالیاتی نبوده و اظهارنامه الکترونیکی با رعایت مقررات مورد قبول خواهد بود.

این بخش نامه می افزاید: مودیان موضوع صاحبان مشاغل و اجاره املاک که می خواهند از شرایط خود اظهاری استفاده کنند در صورت تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی بایستی طبق دستورالعمل مربوطه نسبت به پرداخت 40 درصد مالیات متعلقه تا 31 تیر ماه سال جاری اقدام و مدارک مربوطه به تقسیط مانده مالیات ابرازی را حداکثر تا 15 مرداد ماه سال جاری تسلیم ادارات امور مالیاتی کنند.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به تبصره یک ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه مکلف شده است از سال دوم اجرای برنامه به منظور تسهیل در دریافت اظهارنامه مالیاتی و سایر اوراقی که مودیان مالیاتی مکلف به تسلیم آن می‌باشند و نیز ابلاغ اوراق مالیاتی برای تمام یا برخی از مودیان مذکور از فن‌آوری‌های نوین نظیر خدمات پست الکترونیکی، امضای الکترونیکی یا سایر روش‌ها استفاده کند.
انتهاي پيام/

منبع: ایسنا
برچسب ها: مالیاتی ، پرینت ، مقررات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.