قم/

جزءخوانی قرآن در حرم حضرت معصومه (س) در عالم اسلام نمونه است

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با اشاره به شکوه و عظمت برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) این حرکت را نمونه و الگو دانست و بر اجرای چنین فعالیت‌های ابتکاری و ممتاز قرآنی در کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای حافظ قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه این عالم برجسته مقامات علمی فراوانی داشتند، اظهار داشت: علامه طباطبایی بیشتر به عنوان مفسر عالیقدر قرآن معرفی شدند و این مرکز که خانه ایشان است به عنوان دارالقرآن معرفی شده و تاکنون کارهای خوبی در آن انجام شده و امیدواریم در آینده نیز با گسترش خدمات قرآنی به عنوان کانونی برای جهان اسلام قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آیه 88 سوره اسرا و آیات بعد از آن شش پیشنهاد مشرکان عرب به پیامبر اکرم (ص) آمده است؛ این شش پیشنهاد مرکب بود از برخی پیشنهادهای محال، برخی پیشنهادهای لجوجانه و برخی که اگر انجام می‌شد پیشنهاد دهنده زنده نمی‌ماند که بخواهد ایمان بیاورد.

این مرجع تقلید به تشریح این پیشنهادات پرداخت و در ادامه گفت: هر کدام از خواسته‌های مشرکین اگر از سوی پیامبر اکرم (ص) اجابت می‌شد، آن‌ها می‌گفتند که سحر و جادو شده، ولی قرآن که معجزه پیامبر اکرم (ص) است از فصاحت، دانش‌ و علوم سرشار است که بسیار روشن بوده و هیچ‌گونه خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به صراحت می‌گوید خداوند قرآن را بر پیامبر وحی کرده بیان داشت: عبارات انا انزلنا و اوحینا به کرار در سوره‌های مختلف قرآن آمده که در آن تاکید شده قرآن کلام خدا است که بر قلب پیامبر اکرم (ص) جاری شده است. مبارزاتی با قرآن شروع شده چرا که قرآن حلقه اتصال همه مسلمانان و قانون اساسی اسلام و الهام بخش قلوب اسلامی است و دشمنان می‌خواهند با ترفندهای مختلف آن را کم رنگ کنند./س

برچسب ها: قم ، جزء ، خوانی ، قرآن ، حرم ، اسلام ، نمونه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.