موسوی نژاد:

ایران شایستگی کسب مقام دبیرکلی اوپک را دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با برنامه ریزی دقیق وزارت نفت، انجام رایزنی و دیپلماسی سیاسی مناسب می‌توان مسیر رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک را هموار کرد.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه ایران می‌تواند یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به کرسی دبیر کلی اوپک باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای صادرکننده نفت از جایگاه مناسبی برخوردار است، لذا با رایزنی های منطقی به راحتی می‌تواند کرسی دبیر کلی اوپک را بدست آورد که این امر دور از دسترس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دستیابی به پست دبیرکلی اوپک برای ایران غیر ممکن نیست، افزود: برخی کارشناسان صنعت نفت ادعا می کنند که احراز سمت دبیرکلی اوپک در شرایط فعلی برای ایران مقدور نیست، اما این گونه اظهارات پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: هرچند دشمنان نظام با تحریم در صدد ضربه زدن به کشورمان هستند، اما باید این امر را مدنظر قرار دهند که پست دبیرکلی اوپک به هیچ عنوان به بحث تحریم‌ها مرتبط نخواهد بود.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه ایران هم شایستگی و هم شانس بالایی برای کسب دبیر کلی اوپک را دارد ، اظهار داشت: در صورتی که کشورمان بتواند پست دبیرکلی اوپک را کسب کند، به طور حتم در تصمیمات، میزان تولیدات و میزان صادرات نفت جهان تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرد پیشنهاد شده ایران برای کرسی دبیرکلی اوپک از توانمندی‌های بالایی برخوردار بوده و همچنین به وضعیت بازار نفت در سطح بین‌المللی به خوبی اشراف دارد، می‌تواند گزینه‌ای کاملا مناسب برای کسب این سمت باشد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه شانس ایران برای رسیدن به کرسی دبیرکلی اوپک خوب است، تصریح کرد: ایران برای کسب دبیرکلی اوپک رایزنی‌های خوبی انجام داده و از شانس مناسبی نیز برای رسیدن به این سمت برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک ، دبیرکل ، نفت ، تقاضا ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار