قم/

درس عزت‌مداری و وحدت در دانشگاه «بدر»

آیت‌الله صافی در نوشتاری به مناسبت روز وقوع غزوه بدر به تشریح ابعاد و اهمیت این جنگ پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، متن نوشتار آیت‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

یکی از پیروزی‌های بسیار چشمگیر و با عظمت و اهمیت تاریخ اسلام، پیروزی مسلمانان در زیر پرچم توحید و فرماندهی وجود شریف پیغمبر خدا (ص)در جنگ بدر است.

این جنگ نخستین مقابله سپاه اسلام با کفر و نبرد اهل توحید با اهل شرک بود. بنا به نقلی هفدهم یا نوزدهم ماه مبارک رمضانِ سال دوم هجرت، این غزوه اتفاق افتاد.

مشرکان در این جنگ، از جنبه ساز و برگ و اسلحه و مهمات بر مسلمانان برتری داشتند و نفرات و افراد آنها تقریباً، سه برابر سپاه اسلام بود.

پیروزی سپاه اسلام در این جنگ برای آینده اسلام، از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و در تعیین مسیر تاریخ اسلام، به حسب ظاهر تأثیر فراوان داشت.

مسلمانان با صبر و استقامت، در این غزوه جهاد کردند و صدق نیات و راستی ایمان و اسلام خود را آشکار ساختند و خدا آنان را یاری کرد و در جنگ پیروز شده، دین را یاری کردند و پافشاری آنها در این جهاد سبب گسترش دعوت اسلام و ثبات ارکان آن شد.

در این غزوه مسلمانان از بوته امتحان سربلند بیرون آمدند و نشان دادند که توانایی رساندن دعوت اسلام به جهانیان را دارا هستند و در هنگام فداکاری و جانبازی اسلام را از اموال و اولاد و جان‌های خود گرامی‌تر می‌دارند./س

برچسب ها: قم ، درس ، عزت ، وحدت ، بدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.