قم/

عزت مردم ایران به برکت امام (ره) و رهبری است

عضو خبرگان رهبری با بیان این که عزت امروز مردم ایران به برکت اسلام، امام خمینی(ره)، رهبری و خون شهداست گفت: صبر و مقاومت در مسیر حفظ ایمان در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و لازم است مومنان به این امر توجه داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی،   در ادامه سلسله سخنرانی های خویش در ماه رمضان در دفتر مقام معظم رهبری در قم، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) رحمة للعالمین بودند و حتی در مقابل درخواست جبرئیل(ع) و چند فرشته دیگر برای نابود ساختن ابوجهل و دیگر افرادی که به آزار پیامبر(ص) اقدام می کردند، گفتند نمی خواهم به واسطه من آن ها را عذاب کنید چون من رحمة للعالمین هستم.

ایشان با تأکید بر این که شیوه هدایت پیامبر اکرم(ص) بر خوش‌رفتاری و مهربانی استوار بود، گفت: به همین دلیل تعداد کسانی که به ایشان ایمان می‌آوردند بیشتر شد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اعزام دسته‌ای از مسلمانان به فرماندهی جعفر بن ابیطالب(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) به حبشه برای نجات از دست آزارهای قریش خاطرنشان کرد: زندگی آرام مسلمانان در این کشور، مسترد نکردن آنها به فرستادگان مشرکین توسط نجاشی پادشاه حبشه و مجموعه این مسائل سبب شد قریش به شدت عصبانی شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی اشتباه بسیاری از مومنان مبنی بر طلبکار بودن از خداوند را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این دسته از افراد گمان می‌کنند می‌توانند بر سر خداوند منت بگذارند که ایمان آورده‌اند و خدا هم باید در مقابل این امر همه مشکلات مادی و معنوی‌شان را حل کند.

ایشان افزود: عزت امروز مردم ایران به برکت اسلام، رهبری امام خمینی(ره)، رهبری و خون شهداست و باید روز به روز تواضع و شکرگزاری ملت هم بیشتر شود و مردم خود را به همه ولی نعمتان خود بدهکار بدانند هرچند افراد ضعیف‌الایمان تصوراتی دارند و مطالبی را بیان می‌کنند و به عنوان مثال ممکن است شیطان، گروهی را فریب دهد و آنها بگویند ما هشت سال در جبهه بوده‌ایم و امروز باید ثمرات آن را ببینیم./س

برچسب ها: قم ، عزت ، مردم ، برکت ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.