شناسایی تهدیدات سایبری کشور در کوتاهترین زمان

مرکز ماهر با استقرار حسگرهای شناسایی بد افراز به گرد آوری اطلاعات حملات و تهدیدات فضای سایبر کشور پرداخته است.

اسماعیل رادکانی معاون گسترش فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانسit  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مطابق با سندهای راهبردی افتا مرکز ماهر موظف به ایجاد و اجرای طرح ها به منظور شناسایی تحلیل و پاسخگویی در این حوزه است.

وی در پاسخ به این سوال که این مرکز برای ایجاد شبکه ارتباطی امن در بین دستگاه ها چه اقداماتی را انجام داده است اظهار داشت: مرکز ماهر به گرد آوری مناسب اطلاعات حملات تهدیدات و آسیب پذیری های فضای سایبر کشور پرداخته تا با تجمیع و پردازش آنها بتواند اطلاع رسانی و هشدارهای تخصصی را به سازمان ها ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز هماهنگی های لازم بین سازمانی کشور و همچنین بین المللی را به منظور رفع تهدیدات رایانه این انجام می دهد خاطرنشان ساخت: ماهر ارتباط مستقیمی با نظامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور دارد تا با تبادل اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن امکان شناسایی تحلیل و پاسخگویی به حملات سایبری را فراهم سازد.

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات این مرکز به عنوان CERT ملی کشور با مراکز و شرکت های امنیت فناوری اطلاعات در داخل و خارج کشور به تبادل اطلاعات می پردازد./ع2
برچسب ها: سایبر ، اطلاعات ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار