معاون امور هنری وزیر ارشاد؛

توجه به تئاتر موجب ارتقا و رشد سایر هنرهای نمایشی خواهد شد

معاون امور هنری زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌تئاتر را مادر همه‌ی هنرها خواند و گفت: توجه به این هنر باعث ارتقا و رشد سایر هنرهای نمایشی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، "حمید شاه‌آبادی" روز شنبه در آیین افتتاخ تئاتر شهر تبریز با اشاره به نقش رخدادهای هنری در جامعه و نیاز کشور به فعالیت‌های هنری گفت: مدیران باید مبتنی بر نیازهای جامعه‌ی هنری گام بردارند.

شاه‌آبادی با تاکید بر اینکه هنر نمایشی تئاتر صرفا سرگرمی و تفنن نیست گفت: تبیین مفاهیم  و آموزه‌های ارزشمند دینی و بومی از اهداف مهم هنر تئاتر است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد یادآور شد: جریان بزرگی در سراسر کشور سالانه بیش از 4000 عنوان نمایش را در 60 هزار اجرا مدیریت می‌کند که این مهم می‌تواند تاثیر عمیقی در فرآیند هنر داشته باشد.

شاه‌آبادی تاکید کرد: باید مجموعه‌ی اقدامات جامعه‌ی هنر نهادینه شود تا مخاطب بتواند پیام مطلوب را دریافت نماید.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بالغ بر 500 گروه نمایشی از استعدادهای مختلف در شهرستانها در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه  با ساماندهی انجام شده تاکنون جمع‌ کثیری از این گروه در سراسر کشور به اجرای برنامه‌های مختلف دست‌ زده‌اند.

تئاتر شهر تبریز با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد.

ظرفیت این مجموعه هنری در سالن اصلی 212 نفر،‌ پلاتو 60 نفر و بلک‌باکس 70 نفر می‌باشد.

گفتنی است تئاتر شهر تبریز در کنار خانه تئاتر، به عنوان قدیمی‌ترین بنای ساختمان تئاتری استان و محل دائمی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان نیز به شمار می‌آید.

دفتر انجمن هنرهای نمایشی در این ساختمان مستقر بوده و این مکان محلی برای ارتباط با هنرمندان و شعبات انجمن هنرهای نمایش سطح استان محسوب می‌شود.

فعالیت بالغ بر پنجاه گروه نمایش رسمی و غیررسمی در این مکان به عنوان پایگاهی برای هنرمندان تئاتر استان نشان دهنده‌ی تاثیر این مکان فرهنگی و هنری است.

سیدمحمد حسینس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه  به منظور شرکت در چند برنامه‌ی فرهنگی و هنری به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است.

افتتاح موزه‌ی موقت علما و مفاخر آذربایجان، افتتاح تئاتر شهر تبریز، رونمایی از کتاب "آشنایان ره عشق" ازجمله برنامه‌های سفر وزیر ارشاد به استان آذربایجان‌شرقی است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار