تقويت زير ساختهاي کشاورزي اولويت اول اقتصاد روستايي دولت آينده

با توجه به اهميت کشاورزي به عنوان فعاليت اقتصادي غالب روستاهاي ايران توجه به زير ساختهاي اين بخش بايد در دستور کار دولت آينده باشد.

عليرضا استعلاجي استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت توجه به اقتصاد روستايي در دولت آينده گفت: با توجه به اينکه در حال حاضر کشاورزي به عنوان اصلي‌ترين فعاليت اقتصادي روستاهاي کشور است به همين منظور بايد توجه به خريد تضميني در دستور کار قرار گيرد.

وي گفت: تعيين واقعي نرخ خريد تضميني از سوي دولت سبب افزايش انگيزه کشاورز براي توليد شده و با اين کار افزايش توليد در واحد سطح را شاهد هستيم.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه يارانه اختصاص يافته به بخش روستايي نيازمند تجديد نظر است، ادامه داد: يارانه‌ موجود در بخش روستايي بايد صرف توليدات کشاورزي شود به همين منظور اختصاص يارانه به صورت غير مستقيم سبب ايجاد سرمايه گذاري با برنامه در توليد روستاها مي‌شود.

استعلاجي تاکيد کرد: يارانه بخش روستايي بايد سبب تقويت زيرساختهاي کشاورزي شود به همين منظور اختصاص يارانه به مکانيزاسيون کشاورزي علاوه بر افزايش توليد حفظ بهينه منابع آب و خاک را در کشور به همراه دارد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کشاورزی ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار