افت 136 واحدي بورس در اولين روز معاملات

شاخص کل با افت 136 واحدي به عدد 56 هزارو 290 واحد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 5 مردادماه 92،در اولين روز معاملات هفته ي دوم مرداد تالار شيشه اي در دقايق اغازين معاملات با رشد بيش از 200 واحد از نيمه ي 56 هزار واحد عبور کرد و در لحظات پايان معاملات شاخص با افت 135.99 واحد به عدد 56 هزارو 290 واحد رسيد و در جريان ان نيز شاخص صنعت با افت 80 واحدي به عدد 47 هزارو 757 واحد،شاخص بازار اول با افت 138 واحد به عدد 44 هزارو 43 واحد رسيد.

بيشترين تاثير را درافت شاخص،شرکت هاي بانک پاسارگاد،سرمايه گذاري غدير،معدني وصنعتي گل گهرو مديريت پروژه هاي نيروگاهي داشتند.

بهترين تقاضا را پتروشيمي شيرازو بهترين عرضه را مس شهيد باهنر داشتند.

شرکت هاي سرمايه گذاري خوارزمي،سرمايه گذاري رنا،سرمايه گذاري سپه بيشترين حجم معاملات را به خوداختصاص دادند.

شايان ذکر است  581 ميليون سهم به تعداد 63 هزارو 574 معامله صورت گرفت .

 گروه بهمن بر خلاف سایر خودرویی ها گزارش عملكرد مثبتی را از خود منتشر كرد. شركت گروه بهمن با تكرار سود 425 ریالی در عملكرد 3 ماهه 13 درصد از بودجه خود یعنی معادل 54 ریال از سود خود را پوشش داده است.

همچنین گروه بهمن، اعلام نموده از تاریخ اول تیرماه مركز بهمن موتور به شركت بهمن موتور تغییر نام داده، لذا كلیه تولیدات در گروه بهمن متوقف و به بهمن موتور انتقال داده شده است و فروش سال 92 نیز فروش موجودی این شركت است. لازم به ذكر است، گروه بهمن قصد تغییر فعالیت خود از تولید خودرو به سرمایه گذاری را پس از اخذ مجوز از سازمان بورس را دارد.
 
شرکت سیمان غرب در گزارش 3 ماهه خود به بورس با اعلام پوشش 497 ریالی سود هر سهم معادل 38 درصد از سود 1291 ریال سال مالی جاری توانست همپای دیگر شرکت های سیمانی روند رو به رشد سودآوری را پیگیری نماید که دلیل عمده آن رشد صادرات به کشور عراق و افزایش قیمت محصول در خرداد ماه سال جاری می باشد.

 از سوی دیگر سیمان بهبهان نیز به دلیل افزایش نرخ فروش صادراتی و داخلی با تعدیل مثبت 34 درصدی سود هر سهم را به 9276 ریال افزایش داده و توانسته در 3 ماهه اول 28 درصد از بودجه خود را محقق گرداند.

 به نظر می رسد سیمان غرب و پس از آن سیمان بهبهان با توجه به افزایش تقاضای سیمان صادراتی پس از ماه رمضان شاهد افزایش قیمت محصول خود باشند و با توجه به اینکه دیگر زیان ناشی از تسعیر بدهی ارزی ندارند، همچنان بتوان از آنها انتظار تعدیل مناسب عایدی هر سهم را داشت که از این بابت سهامدار عمده آنها یعنی سیمان فارس و خوزستان نیز که در بودجه خود میزان سودآوری شرکت های فوق را بسیار محتاطانه ارزیابی کرده است می تواند تعدیل های مناسبی را به بازار اعلام نماید.
 
نماد معاملاتی شرکت ایران ترانسفو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره با محدودیت نوسان قیمت به تالار برگشت.

همچنین در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های محورسازان ایران خودرو، صنایع شیمیایی رنگی،‌ لبنیات پاک، کاشی اصفهان، کاشی نیلو و سرمایه گذاری صنعت نفت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بدون تقسیم سود نقدی و حق تقدم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با توجه به بازگشایی نماد اصلی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی بازگشایی شدند. 

در عین حال، نماد معاملاتی شرکت های گروه تولیدی مهرام، سرامیک های صنعتی اردکان، پست بانک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و بانک تجارت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شدند. 

همچنین نماد معاملاتی شرکت های سیمان مازندران، کاشی تکسرام، داروسازی فارابی، کارتن ایران، حفاری شمال، سیمان بهبهان، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فارابی، سیمان کرمان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی بازگشایی شد. به علاوه نماد معاملاتی حق تقدم شرکت های مهندسی تکنوتار و معدنی و صنعتی چادرملو با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی به تالار آمدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت پارس پامچال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه آماده انجام معامله شد. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار