آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردم است

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دکترین دفاعی ایران دکترینی است که به هیچ وجه به دنبال استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیک و یا هسته‌ای نیست بلکه دکترین دفاعی ما مردم هستند.

محمد‌حسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات نتانياهو مبني بر دارا بودن سلاح هسته‌اي توسط ايران، گفت: دکترین دفاعی ایران دکترینی است که به هیچ وجه به دنبال استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیک و یا هسته‌ای نیست بلکه دکترین دفاعی ما مردم هستند، بزرگترین پشتوانه دفاعی ما ملت بوده و ما اعتقاد داریم هرگونه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در دنیا محکوم است.

وي ادامه داد: مطمئنا اگر استفاده از سلاح هسته‌ای کارساز بود رژيم صهيونيستي که بزرگترین زراد‌خانه‌های سلاح هسته‌ای را دارد مي‌توانسته‌ در مقابل فلسطین بایستد اما روز به روز شاهد عقب‌نشینی آنها هستیم.

آصفري تاکيد کرد: ابزاری مثل سلاح هسته‌ای نه تنها امروزه در دنیا کاربرد ندارد بلکه تهدیدي برای کشور دارنده این سلاح‌ها نیز محسوب می‌شود.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ سیاستی به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست بلکه خواستار جهانی عاری از سلاح هسته‌ای است، این استراتژی در سطح کلان در کشور ما وجود دارد و براي تحقق آن تلاش مي‌کنيم.

وي در ادامه بيان کرد: غرب بر این مسئله واقف است که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد، اعتقاد ما بر این است که غربی‌ها به جای دنبال کردن این مسائل باید قالب رفتاری خود را به دیپلماسی سیاسی تغییر داده و باب گفتگو با ایران را گسترش دهند.

نماينده اراک و کميجان در پايان خاطرنشان کرد: این مطلب را به اذعان کارشناسان برجسته آمریکایی بازگو می‌کنیم که امروز بهتر است غربی‌ها از باب گفتگو وارد شوند و به جای اینکه بخواهند از منزوی‌کردن ایران و یا خراب‌کاری، تحریم و ... بهره ببرند می‌توانند از فرصت جمهوری اسلامی ایران که ‌مي‌تواند در مسائل خاورمیانه تأثیرگذار باشد استفاده کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، سلاح ، هسته ای ، غرب ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار