لیگ برتر کشتی آزاد اواخر مهر ماه آغاز می شود

امامی:هر تیم از 3 کشتی گیر خارجی می تواند استفاده کند؛

سرپرست سازمان لیگ فدارسیون کشتی گفت: حدود یک هفته پس از پایان رقابتهای لیگ دسته یک کشتی آزاد یعنی اواخر مهرماه جاری لیگ برتر آغاز خواهد شد.

محمد ابراهیم امامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ دسته یک به صورت متفاوت نسبت به سال های گذشته انجام شد به طوری که پس از تشریح اساسنامه برای نمایندگان تیم ها ،نکته نظرات آنها نیز لحاظ شد و سپس در فضایی بدون حاشیه تیم های به دو گروه تقسیم شدند.

وی ادامه داد:در گروه نخست تیم های شهدای ساری ،لوازم خانگی مهدی حاجی زاده گنج افروز،نساجی مازندران،پاس قوامین ،وحدت رشت و شهید هاشمی نژاد بهشهر به مصاف هم خواهند رفت و درگروه دوم 5 تیم ماهان سپاهان اصفهان ،شهدای شیرگاه ،گروه ساختمانی کفایتی خراسان رضوی ،بصیر فریدونکار و هیأت کشتی رستم کلا رودروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

امامی تصریح کرد: در پایان رقابتهای لیگ دسته یک تیم های اول و دوم هر گروه جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب خواهند کرد که این تیم ها  برای شرکت در لیگ برتر از پرداخت 50 درصد مبلغ ورودی معاف می شوند.

داوردرجه یک بین المللی کشتی کشورمان در ادامه با بیان این که استارت لیگ برتر کشتی آزاد اوخر مهرماه زده خواهد شد عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مسابقات لیگ دسته یک روز 19 مردادماه شروع و نهایتاً تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت و ما در نظر داریم یک هفته بعد از این رقابتها لیگ برتر را آغاز کنیم.

وی درباره این که چند تیم در  مسابقات لیگ برتر امسال حضور خواهند داشت گفت: مکاتباتی را با تیم هایی که در سنوات گذشته در لیگ برتر حضور داشتند انجام داده ایم و موافقت ضمنی آنها را نیز گرفته ایم البته تحت هر شرایطی تعداد تیم های حاضر از 12 تیم تجاوز نخواهد کرد،ضمن آنکه برای مسابقات لیگ دسته یک نیز 16 تیم اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی در نهایت 11 تیم شرایط لازم را برای حضور در این مسابقات دارا بودند.

امامی درخصوص اصلاح اساسنامه لیگ برتر نیز اظهار داشت: برای تغییرات اساسنامه لیگ کارگروهی را تشکیل دادیم و پس از تشکیل جلسات متعدد تا کنون 90 درصد کار انجام شده و مابقی نیز به کمک کارشناسان متخصص تدوین خواهد شد .

وی درباره این که مهترین تغییرات لحاظ شده چه مورادی بوده است گفت: در هرصورت ایراداتی بود که آنها رفع شد و پس از تائید نهایی ابلاغ خواهد شد اما یکی از مواردی را که در مسابقات لیگ امسال لحاظ خواهد شد با توجه به احتمال عدم حضور ملی پوشان در این مسابقات تعداد کشتی گیران خارجی از 2 به 3 نفر برای هر تیم افزایش یافته که البته هر هفته فقط دو کشتی گیر خارجی می تواند وزن کشی کند.

امامی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ با عدم حضور ملی پوشان مسابقات جهانی در لیگ برتر موافق است گفت: ما اعتقاد  داریم حضور ملی پوشان از هر نظر کیفیت رقابتهای لیگ برتر را افزایش می دهد،ضمن آنکه با حضور ملی پوشان  اسپانسر ها نیز تمایل بیشتری برای تیم داری در این رقابت ها خواهد داشت وخود کشتی گیران نیز به لحاظ مالی تامین می شوند اما حوزه فنی تیم ملی نظر دیگری دارد.

وی اضافه کرد: در چند جلسه با اعضای فنی تیم ملی و شخص رسول خادم پیرامون حضور ملی پوشان در لیگ صحبت کردیم آنها متعقد هستند که ملی پوشانی که در رقابتهای جهانی کشتی می گیرند بعد از این مسابقات نیاز به ریکاوری و استراحت دارند تا برای حضور در مسابقات آسیایی و سایر رقابتهای مهم پیش رو آماده شوند که حضور در لیگ این امکان را برای آنها سلب می کند .

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون کشتی تاکید کرد:در هرصورت می توان ترتیبی را لحاظ کرد تا ملی پوشان با شرایط خاص در لیگ کشتی بگیرند و از طرفی نیز کادر فنی به هدفش برسد البته این موضوع مستلزم یک سری هماهنگی ها است که امید ورام تا فرصت داریم اعضای فنی تیم ملی در خصوص تصمیم خود  تجدید نظرکنند./آق
برچسب ها: کشتی ، امانی ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار