فرار هزار زندانی از زندان"الکویفیه" بنغازی

مقامات امنیتی لیبی از فرار هزار زندانی از زندان"الکویفیه" واقع در بنغازی خبر دادند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره: یکی از مسئولان دستگاه امنیتی لیبی اعلام کرد بیش از هزار زندانی روز شنبه از بازداشتگاهی در بنغازی فرار کردند.

این مقام امنیتی لیبی که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد افراد بازداشت شده در زندان الکویفیه در شهر بنغازی شورش کردند و از خارج از زندان هم به ساختمان این بازداشتگاه حمله شد. طی این شورش هزار زندانی که اکثر آنها به خاطر جرائم عمومی بازداشت شده بودند موفق به فرار شدند.

این در حالی است که به نیروهای امنیتی دستور داده شده است به زندانی ها تیراندازی نکنند.

مقام امنیتی لیبیایی افزود اکثر افرادی که فرار کرده اند به خاطر جرائم عمومی بازداشت شده بودند ولی تعدادی از آنها نیز با رژیم سابق لیبی ارتباط داشتند.

وی تصریح کرد نیروهای امنیتی موفق شده اند تعداد نامشخصی از فراری ها را دستگیر کنند.

این در حالی است که علی زیدان نخست وزیر لیبی نیز خبر فرار این هزار زندانی را تایید کرد و گفت ساکنان مناطق اطراف به این زندان حمله کرده اند زیرا نمی خواهند یک زندان در نزدیکی محل سکونتشان باشد.

زیدان افزود فهرستی از نام زندانی های فراری در اختیار قرارگاه های مرزی پلیس و دستگاه های امنیتی قرار گرفته است تا بتوانند آنها را بازداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنغازی، فرار این زندانی ها در حالی اتفاق می افتد که روز جمعه یک فعال سیاسی در تنش های شدید در بنغازی ترور شد.

نخست وزیر لیبی گفت مرز کشورش با مصر بسته شده است تا از خروج عاملان ترور این فعال سیاسی از لیبی جلوگیری شود.
برچسب ها: فرار ، زندانی ، بنغازی ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار