زنان دو کرسي و شيعيان هشت کرسي پارلمان کويت را به دست آوردند/ دولت اين کشور امروز استعفاي خود را اعلام مي کند

شبکه خبري "پرس تي وي" امروز (بکشنبه) گزارش داده است که نتايج رسمي بردست آمده از انتخابات پارلماني کويت نشان مي دهد که نمايندگان شيعه پارلمان آن کشور موفق به کسب 8 کرسي پارلماني از 50 کرسي، در انتخابات جاري در کويت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي؛ نتايج رسمي منتشر شده امروز نشان مي دهند که نمايندگان وابسته به جريان ليبرال کويت موفق به کسب 50 کرسي پارلماني آن کشور شده اند.

اين بار تنها دو نماينده زن به پارلمان کويت راه يافتند؛ اين در حاليست که در پارلمان قبلي سه نماينده زن حضور داشتند.

نمایندگان شیعه و سنی با کسب 15 کرسی پارلمان بر سایرین پیشی گرفتند و در این میان لیبرال ها که در مجلس سابق نماینده ای نداشتند، توانستند سه کرسی پارلمان را از آن خود کنند. شیعیان که 30 درصد از جمعیت کویت را تشکیل می دهند، توانستند 8 کرسی را از آن خود کنند و سنی ها نیز هفت کرسی از 50 کرسی پارلمان را به دست آوردند.

همچنين حضور 26 چهره جديد در ترکيب نمايندگان پارلمان جديد،‌ از اشتياق راي دهندگان کويتي به تغيير و  نيز اميدواري آنها به پايان بحران سياسي کنوني در کشور حکايت دارد .

آمار منتشر شده نشان مي دهند که مشارکت عمومي در انتخابات اخير کويت در حدود 52.5 درصد بوده است. بسياري از احزاب اپوزيسيون کويت در روز شنبه اعلام کرده بودند که شرکت در انتخابات را تحريم کرده اند و خواستار تغيير قانون انتخابات توسط خاندان "ال صباح" هستند. 

در انتخابات پارلماني اخير کويت 440 هزار نفر از شهروندان آن کشور واجد شرايط راي دهي بوده اند. 

مردم کويت براي ششمين بار طي هفت سال گذشته به پاي صندوق هاي راي در انتخابات مجلس اين کشور رفتند.

کويتي ها روز شنبه در انتخابات مجلس اين کشور شرکت کردند اما حزب  عمده اسلامگرا اين انتخابات را تحريم کردند و شايد اين موجب شود نامزدهاي ليبرال و مستقل شانس بيشتري براي کسب کرسي داشته باشند.

مشارکت مردم در اين انتخابات تحت تاثير عوامل مختلف همچون دماي هواي 44 درجه اي  و  ماه رمضان گسترده نبود. کويتي ها همچنين از راي دادن براي مجالسي که عمرشان بسيار کوتاه است ، خسته شده اند.

شرکت نکردن حزب اصلي مخالف ممکن است به تشکيل پارلماني همسوتر با دولت منجر شود ، به طوري که مجلس جديد بيش از مجلس قبلي  در زمينه توسعه اقتصادي با دولت همکاري کند.

در عين حال دولت اين کشور امروز استعفاي خود را اعلام مي کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار