گیلان/

25 مردادماه آخرین مهلت تسویه اقساط کارفرمایان گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه جریمه بدهی کارفرمایان با تسویه اقساط بخشیده می‌شود، گفت: 25 مرداد‌ماه جاری آخرین مهلت تسویه اقساط کارفرمایان گیلان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، جمیل حق‌پرست شامگاه شنبه در جلسه کارفرمایان صنعت و حرف گیلان با اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرایم سال 91 واحدهای تولیدی اظهار کرد: کارفرمایانی که در دوره اجرای قانون بخشودگی جرایم تا پایان آذرماه 91 به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردند، می‌توانند با پرداخت بدهی اقساط از این بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی آخرین مهلت تسویه اقساط کارفرمایان گیلان را تا 25 مردادماه جاری عنوان کرد و افزود: واحدهایی که بدهی تا اسفندماه سال 90 را تقسیط کردند می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان بدهی خود را تسویه کرده و در قالب تقسیط‌‌نامه تنظیمی مشمول بخشودگی جرایم پیش‌بینی شده در قانون شوند.

حق‌پرست با بیان اینکه اگر کارفرمایان در مهلت تعیین شده به شعب تامین اجتماعی مراجعه نداشته باشند تمام بدهی آنها به‌روز می‌شود، تصریح کرد: کارفرمایان در صورت پرداخت نکردن بدهی مشمول پرداخت جرایم می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به اجرای قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان در سال 92 اشاره کرد و گفت: بخشودگی جرایم کارفرمایان در قانون بودجه سال 92 پیش‌بینی شده اما هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده است.

وی از تنظیم آیین‌نامه اجرایی و بخشنامه قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خبر داد و اضافه کرد: قانون‌گذار مدت شش ماه را برای مراجعه کارفرمایان به شعب تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده است.

حق‌پرست زمان اجرای قانون مذکور را از ابتدای تیرماه تا پایان آذرماه امسال اعلام کرد و یادآور شد: قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان با ابلاغ آیین‌نامه و نصب نرم‌افزار در سیستم‌های تامین اجتماعی گیلان اجرایی می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در ادامه با اشاره به حضور نماینده اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف این سازمان، خاطرنشان کرد: امر مذکور طبق قانون انجام می‌شود.

وی از تهیه پیش‌نویس اصلاحیه قانون کار در قانون پنجم توسعه کشور خبر داد و گفت: قانون مذکور باید به تصویب مجلس برسد.
برچسب ها: گیلان ، اقساط ، کارفرمایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.