آجيلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رويکرد آمريکا نسبت به ايران مبتني بر واقعيت نيست/ لزوم برقراري احترام متقابل در مذاکرات

"عضو هیئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي" گفت: آمريکايي‌ها در نگاه‌شان به نظام جمهوري اسلامي ايران بايد يک بازنگري مبتني بر واقعيت صورت دهند، در وهله اول ايران را به عنوان قدرت منطقه‌اي بشناسند و با احترام متقابل سر ميز مذاکره بنشينند.

هادي آجيلي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح گفتگوي مستقيم با ايران از سوي دولتمردان آمريکايي‌، اظهارداشت: با توجه به وضعيت بي‌اعتمادي  که ميان سران دو  کشور حاکم است به نظر مي‌رسد حتي در صورت ايجاد شرايط  مذاکره، این اقدام به نتيجه قابل قبولي براي هر دو کشور منجر نخواهد شد.

وي به قدرت منطقه‌اي ايران اشاره کرد و افزود:  با توجه به اينکه ايران يک قدرت منطقه‌اي بزرگ است لذا دولت آمريکا در صدد  تضعيف این قدرت و نفوذ برآمده است تا  در مذاکره  بيشترين سود را بدست آورد، بنابراين لازم است اعتماد متقابلی در روابط  دو کشور ايجاد شود تا شرايط براي مذاکره فراهم شود.

آجيلي به لزوم بازنگري آمريکا در سياست‌هاي ضد ايراني خود اشاره و تصريح کرد: آمريکايي‌ها در نگاه‌شان به نظام جمهوري اسلامي ايران بايد يک بازنگري مبتني بر واقعيت صورت دهند، ضروري است در وهله اول ايران را به عنوان قدرت منطقه‌اي بشناسند و با احترام متقابل سر ميز مذاکره بنشينند.

وي به اختلاف ميان کنگره و کاخ سفيد در آمريکا اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها لازم است براي مذاکره با ايران به يک اجماع برسند و دو دستگي ميان کنگره و کاخ سفيد را از بين ببرند تا با يک نظر واحد وارد مذاکره شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایزان ، آمریکا ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار