خراسان‌رضوی/

وقف زیرساخت‌های حیات طیبه اسلامی را فراهم می‌کند

مدیرکل فرهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: وقف می‌تواند زمینه رشد فرهنگی و زیرساخت‌های حیات طیبه اسلامی را فراهم کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید‌ وحید موسویان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقف از کارکردهای اقتصادی فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: وقف می‌تواند زمینه رشد فرهنگی را در جامعه اسلامی فراهم کند.

مدیرکل فرهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: سنت حسنه وقف زیرساخت‌های حیات طیبه اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح احسان ماندگار یک روش، مدل و حلقه وصل جدید میان مردم و سنت حسنه وقف است، افزود: این مدل می‌تواند مشارکت بیشتر مردم را بدون داشتن تمکن مالی و شرایط اقتصادی ویژه در ارتباط با موضوع مهم و ارزشمند وقف تسهیل و تحصیل کند.

موسویان سازگاری طرح احسان ماندگار با مدل امروز زندگی مردم در کشور را از دیگر مزیت‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به پیچیدگی‌های زندگی در شرایط کنونی، این روش می‌تواند پای وقف را به زندگی امروز آنها باز کند.

وی تصریح کرد: باید برای دغدغه‌مند کردن متدینان کشور و شهر تلاش کرد و زمینه مشارکت آنها را در ارتباط با وقف افزایش داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا وقف بیش از پیش در سطح زندگی مومنین جاری شود، گفت: طرح احسان ماندگار به مردم این فرصت را می‌دهد تا با سرمایه‌ها و مبالغ گوناگونی بدون توجه به کم یا زیاد بودن آن در ترویج سنت حسنه وقف سهیم باشند.

وی نشان دادن آثار وقف به مردم را بهترین راه برای جذب آنها برای انجام این کار خیر عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت هنر و دیگر راه‌های انتقال مفاهیم نیز می‌تواند در ترویج سنت وقف موثر باشد.

موسویان با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی این طرح در طول اجرا و بعد از پایان آن گفت: طرح احسان ماندگار یک ظرفیت جدید در ارتباط با ترویج فرهنگ وقف در جامعه است و چون قرار است در بلند مدت اجرا شود، شناسایی آسیب‌ها و تقویت نکات مثبت آن می‌تواند در موفقیت آن نقش مهمی داشته باشد.
برچسب ها: وقف ، خراسان ، حیات طیبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.