عضو کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس؛

تعریف و تصویب اصطلاحات طرح پذیرش دانشجو با ۱۳۶ رای

اصطلاحات طرح سنجش و پذیرش دانشجو شامل سابقه تحصیلی آزمون عمومی و آزمون اختصاصی رشته محل در جلسه علنی امروز یکشنبه ، تحت عنوان ماده یک طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با ۱۳۶ رای موافق به تصویب رسید.

دکتر جواد هروی عضو کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس در گفتکو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اصطلاحات طرح سنجش و پذیرش دانشجو شامل سابقه تحصیلی  است که در واقع همان  نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطه است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش وزارت آموزش و پرورش به‌صورت سراسری، مطابق مصوبات شورایعالی آموزش و پرورش برگزار  خواهد شد .
 
هروی تصریح کرد:آزمون عمومی نوعی آزمون سراسری است که  از میان دروس عمومی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره آموزش متوسطه  و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.
 
 وی با بیان اینکه  آزمون اختصاصی نیز آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره متوسطه است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: از جمله اصطلاحاتی که در ماده ۱طرح سنجش و پذیرش دانشجو امده است رشته محل است که شامل رشته‌های تحصیلی است که داوطلب بر اساس محل تحصیل  دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انتخاب می کند.
برچسب ها: دانشجو ، آزمون ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار