چشم انداز منفي همچنان در انتظار اقتصاد امريکا

توليد ناخالص داخلي آمريکا در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي کاهش يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سياست رياضت اقتصادي دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا که به کمک آن مي‌خواهد کسري بودجه اش را بهبود بخشد، هم روي اين فرايند اثر منفي خواهد گذاشت.

پيش بيني مي‌شود بانک مرکزي امريکا از احياي رشد اقتصادي اين کشور حمايت کند هر چند بهبود وضعيت اقتصادي امريکا بي‌ترديد بحث و مشاجره هاي جديدي را بر سر جدول زماني براي کاهش تزريق نقدينگي در نظام مالي امريکا به همراه خواهد داشت.

به اعتقاد شماري از تحليلگران، وزارت تجارت آمريکا رشد اقتصادي اين کشور را در سه ماهه دوم سال 2013 ميلادي بالغ بر 1.3 درصد اعلام خواهد کرد.

ميزان رشد اقتصادي امريکا از ژانويه تا مارس رشدي 1.8 درصدي داشت که نسبت به پيش بيني‌هاي اوليه بسيار کمتر بود.

با اين حال نظر تحليلگران درباره رشد اقتصادي امريکا بسيار متفاوت است. عده اي رشد اقتصادي امريکا را به عنوان بزرگترين اقتصاد جهان تنها 0.5 درصد برآورد کرده اند و معتقدند به اين ترتيب رشد اقتصادي امريکا در سه ماهه سوم نيز از مرز 2 درصد نخواهد گذشت.

اما برت رايان، تحليلگر دويچ بانک،  رشد اقتصادي امريکا را در سه ماهه دوم 1.3 درصد پيش بيني کرده است و آن را ناشي از هزينه هاي بالاي دولت مي‌داند.

شماري ديگر از تحليلگران نيز معتقدند رشد اقتصادي امريکا در سه ماهه دوم 2013 به نه دهم درصد محدود خواهد شد.

به اعتقاد صندوق بين المللي پول که روز جمعه ارزيابي سالانه خود را درباره اقتصاد امريکا ارائه کرد با توجه به شاخص هاي اقتصادي اخير امريکا پيش بيني مي‌شود کندي اقتصاد امريکا در سه ماهه دوم 2013 بالاتر از پيش بيني‌ها باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: منفی ، اقتصاد ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار