تکرار/

کاردوست: ما "دکل آسیا" را در تیم خود داریم/بازیکنان بسکتبال خاص هستند

سنتر تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به بازیکنان خارجی سایر تیمها در این پست گفت: با داشتن حامد حدادی به عنوان دکل بسکتبال آسیا ما هم حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

اصغر کاردوست پیش از اعزام به جام ملتها آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: ما از طرف مادرانمان بیمه هستیم. همیشه قبل از چنین مسابقاتی دعای مادران ما و سایر ورزشکاران تیم را بدرقه می کند و به همین دلیل برای بازیها نگرانی نداریم.

بیشتر تیمهای حاضر در جام ملتها از بازیکنان خارجی در پست سنتر استفاده می کنند، بازیکن پست پنج ایران اشاره می کند: درست است که تمام این تیمها در پست ما بازیکن خارجی آورده اند اما ما هم با داشتن حامد حدادی که "دکل آسیا" محسوب می شود حرفی برای گفتن داریم. در صورتی که جابر هم در این بازیها حضور داشت اوضاع بهتر بود و برجهای دوقلو داشتیم! اگر بازیکنان آمریکایی که آورده اند خیلی خوب بودند به تیمهای ملی خودشان می رسیدند.

برتری ما در قدرت بدنی است

کاردوست در پاسخ به اینکه بسکتبال آمریکا به قدری بازیکن خوب دارد که بسیاری از بازیکنان مجبور به حضور در سایر کشورها برای بازیهای ملی می شوند، تاکید کرد: در هر حال ما هم 12 بازیکن عالی را انتخاب کرده ایم و حتی در صورت بهترین بودن این بازیکنان خارجی باز هم حرفهای زیادی برای زدن داریم. شاید از نظر تکنیکی پایینتر از آنها قرار بگیریم اما قدرت بدنی ما به تیمهای دیگر می چربد.

موفقیتهای اخیر رشته والیبال بازیکنان تیم ملی بسکتبال را هم مثل همه خوشحال کرده اما برخی مقایسه ها باعث ناراحتی بازیکنان شده، کاردوست هم با اشاره به همین موضوع می گوید: نباید فرقی بین ورزشکاران و صحبتهایی از این قبیل که کدام ورزشکار برای کدام رشته است در میان باشد. اگر بحث افتخار آفرینی باشد که ما اولین ورزش گروهی هستیم که به المپیک رفته ایم.

حرکات ژیمناستیک را به راحتی انجام می دهم!

وی با آرزوی این که یک بار هم بسکتبال باعث شلوغ شدن خیابانها باشد و اشاره به ضعیف عمل کردن تلویزیون که باعث دیده نشدن بسکتبال می شود، بسکتبال را رشته ای خاص توصیف می کند: خاص بودن بازیکنان بسکتبال به این خاطر است که هر رشته دیگری را می توانند انجام دهند برای مثال خود من توانایی انجام ورزش ژیمناستیک را هم دارم اما بازیکنان سایر ورزشها به راحتی نمی توانند به ورزش بسکتبال بپردازند. البته قصد توهین به هیچ گروه ورزشی را ندارم اما نباید فرقی بین ورزشها وجود داشته باشد.

بازیکن شمالی تیم ملی توضیح می دهد: معمولا رشته های مختلف ورزشی مثل کشتی، تمرینات بسکتبال را به عنوان سنگینترین تمرین برای آماده سازی خود در نظر می گیرند.

گاهی توپ به نفع ما نمی چرخد

بازیکن 213 سانتی متری تیم ملی در مورد جام ملتها تاکید می کند: ما این بار هیچ تیمی را دست کم نمی گیریم چون توپ در زمین می چرخد و گاهی این چرخش به نفع ما نیست مثل بازیهای ووهان و گلی که زید عباس از تیم اردن در ثانیه های آخر زد و باعث باختمان شد. شاید گاهی روز یک بازیکن و تیم نباشد اما برای غلبه بر تمام این مسائل غیر قابل پیش بینی، باید خواسته های قوی داشته باشیم تا جام ملتها را ببریم. 

گفتنی است جام ملتهای آسیا از روز پنجشنبه دهم مرداد در فیلیپین آغاز می شود. تیم ملی ایران روز گذشته اولین تمرین خود را بعد از رسیدن به مانیل انجام داد./آق
برچسب ها: کاردوست ، بسکتبال ، حدادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار