تبریز/

بیدمشک گیاهی دارویی برای تسکین دردهای عصبی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جوشانده گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی های عصبی، افسردگی، دردهای عصبی و روماتیسمی را بهبود می بخشد.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: شاخه میوه دار بیدمشک ارزش دارویی دارد.

وی تشریح کرد: این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد و گفتنی است که جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگلها و کِرم های معده و روده می شود.

نقشی از تاثیرگذاری بیدمشک در میزان قتد خون گفت و ادامه داد: مصرف عَرَق بید مشک بدون مواد شیرین کننده به میزان قابل توجهی قند خون را کاهش می دهد .

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بیدمشک تقویت کننده دستگاه عصبی بوده و جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می کند.

وی با اشاره ای به مزایای بیدمشک در کم خونی اظهار داشت: عَرَق بيدمشک در رفع کم خوني، ناراحتي‌هاي قلبي و تسکين اعصاب کاربرد دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیدمشک را در برطرف کردن درد تاثیرگذار دانست و افزود: عَرَق بيدمشک با داشتن ترکيباتي چون تانن، ساليسين، ژرانيون و مقدار کمي اسيد اسيتيک به عنوان داروي موثر در تقويت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگي شهرت يافته است.
نقشی تاکید کرد: عَرَق بیدمشک باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بُری دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.