قضا در هفته‌اي که گذشت؛

از آخرين وضعيت پرونده 3 نماينده متهم به فساد مالي تا تحريم دارو و نقض حقوق بشر

آخرين وضعيت پرونده 3 نماينده متهم در فساد مالي، اعطاي مرخصي به زندانيان واجد شرايط در شب‌هاي قدر، راي ديوان عدالت اداري درباره مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت، تحريم دارو از سوي غرب و نقض حقوق بشر از مهم‌ترين اخبار اين هفته دستگاه قضايي بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آخرين وضعيت پرونده 3 نماينده متهم در فساد مالي، اعطاي مرخصي به زندانيان واجد شرايط در شب‌هاي قدر، راي ديوان عدالت اداري درباره مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت، تحريم دارو از سوي غرب و نقض حقوق بشر از مهم‌ترين اخبار اين هفته دستگاه قضايي بود كه به شرح زير است.

** پرونده سه نماينده مجلس متهم در فساد بزرگ مالي به شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شده و طبق اعلام سراج قاضي اين پرونده، هنوز حکمي براي اين پرونده صادر نشده است.




سه نماينده متهم در پرونده فساد مالي در انتظار صدور حکم

سرپرست دادگاه‌هاي کيفري استان تهران گفت: پرونده 3 نماينده متهم در فساد مالي در شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران در حال رسيدگي بوده و هنوز براي آن حکمي صادر نشده است.

**به مناسبت فرا رسيدن ليالي قدر و در پيش بودن عيد سعيد فطر و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در كنار خانواده و به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده آنها مقتضي است به زندانيان محكوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب 15 روز مرخصي داده شود و اين مرخصي به مدت 15 روز ديگر نيز قابل تمديد خواهد بود.






اعطاي پانزده روز مرخصي براي زندانيان واجد شرايط به مناسبت شب‌هاي قدر و عيد فطر

رئيس دستگاه قضا با صدور بخشنامه‌اي گفت: به مناسبت فرا رسيدن ليالي قدر و عيد سعيد فطر 15 روز مرخصي به زندانيان واجد شرايط اعطا خواهد شد.

**در پرونده فساد بزرگ و بی‌سابقه 3 هزار میلیاردی اسامی مانند امیر منصور آریا، مه‌آفرید امیرخسروی، محمودرضا خاوری و ... به چشم می‌خورند که هریک با سوءاستفاده از مناصب خود، دست به این فساد اقتصادی زدند. باشگاه خبرنگاران طي گزارشي به بررسي اين مهم پرداخته است.





آیا متهم فراري پرونده "فساد بزرگ مالي" محاکمه مي‌شود؟

مدیرعامل فراری بانک ملی ایران یکی از مفسدان اقتصادی در جریان پروند فساد 3000 میلیاردی و شریک جرم اصلی "امیر منصور آریا" به عنوان متهم ردیف اول این پرونده است که با وجود تحت تعقیب قرار گرفتن وی توسط اینترپل، خبری از بازگشت این متهم فراری نیست.

**سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از صدور رای دیوان عدالت اداری درباره غیرقانونی بودن مصوبه 74 هزار میلیارد تومانی مجمع بانک مرکزی به منظور تسویه بدهی های دولت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری مطالبی را عنوان کرده و تاکید کرده که مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی درباره تسعیر ارز به میزان 74 هزار میلیارد توماني قانونی و بدون اشکال است.






راي ديوان عدالت اداري درباره مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت قابل اعتراض نيست

مدير کل حوزه رياست ديوان عدالت اداري گفت: مصوبه 74هزار ميلياردي دولت در هيات عمومي ديوان عدالت باطل اعلام شده و قابل اعتراض نيست.

**بر اساس مقررات سازمان بهداشت جهانی و قوانین بین‌المللی، اقلام دارویی را نمی‌توان مورد تحریم قرار داد و تأمین آن جزء موازین حقوق بشر است، اما کشورهای غربی به همراهی آمریکا و با سوءاستفاده و پشتیبانی از قطعنامه‌های شورای امنیت دست به چنین اقدامی زده‌اند، باشگاه خبرنگاران طي گزارشي به بررسي اين مهم، از منظر حقوق بشر پرداخته‌است.




 
غرب با تحريم دارو حقوق ملت ايران را نقض کرده و در عين حال از حقوق بشر دم مي‌زند

ترديدي در اين واقعيت نيست كه تحريم‌هاي ضد ايراني به‌ويژه در زمينه دارو و تجهيزات پزشکي، با اهداف كاملا سياسي و نه ادعاي نگراني جامعه جهاني دنبال مي‌شود اما، تحريم‌هاي اعمالي، حتي با فرض غير‌مستقيم بودن تاثير آن عليه بخش سلامت و دارويي، جلوه‌اي ديگر از اقدامات ضد انساني غرب عليه ملت ايران است.

**وزير دادگستري و دادستان کل کشور در جلسه هفته آينده کميسيون حقوقي  به سوالات نمايندگان در رابطه با آخرين وضعيت حقوقي 3نماينده متهم در فساد مالي پاسخ مي‌دهند.




توضيحات وزير دادگستري و دادستان کل کشور درباره پرونده فساد سه هزار ميلياردي

عضو کميسيون حقوقي مجلس نهم از حضور وزير دادگستري در جلسه هفته آينده کميسيون حقوقي خبر داد و گفت: وزير دادگستري و دادستان کل کشور به سوالات نمايندگان در رابطه با آخرين وضعيت حقوقي 3نماينده متهم در پرونده فساد مالي پاسخ مي‌دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادگاه ، کیفری ، تحریم ، دارو ، مفسدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار