بنگاه هاي زود بازده بازوي کمک رسان اقتصاد

بنگاه هاي زود بازده با به کارگيري سرمايه هاي خود و سرگردان و کمک به صنايع بزرگ کشور و ايجاد اشتغال در جامعه همانند بازوي کمک رسان به اقتصاد عمل مي کنند.

سيد مهدي صادق کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بنگاههاي زود بازده به عنوان بازوي کمک رسان و موثر در اقتصاد و واحدهاي صنعتي بزرگ به شمار مي آيد و به همين باعث رونق اقتصادي مي شود.

وي درباره مزاياي تشکيل اين بنگاه ها بيان کرد: به وسيله اين بنگاه ها نقدينگي در دست مردم در چرخه توليد به فعاليت گرفته مي شود و به بهره برداري و ايجاد ارزش افزوده کشور کمک مي کند که در غير اين صورت سرمايه اي که در توليد از آن استفاده نشود به مرور زمان از بين خواهد رفت.

سيد مهدي صادق در ادامه مزاياي اين بنگاه ها اظهار کرد: در بعضي از شرايط سرمايه ها و بنگاه هاي کوچک بعد از گذشت زمان تبديل به بنگاههاي بزرگتر مي شوند که همين امر بار سنگيني را از اشتغال از دوش دولت برداشته است.

اين کارشناس اقتصادي در ادامه تصريح کرد: در ماهيت امر اگر بنگاه هاي زود بازده به درستي مديريت شود سبب شکوفايي استعدادها، تفکر و توانمندي سرمايه گذار و کارفرما مي شود.

هم چنين تشکيل اين مراکز براي اقتصاد کاملا مقرون به صرفه و اصولي است و بسياري از هزينه هاي مرتبط با توليدات را به نسبت واحدهاي بزرگتر کاهش مي دهد. البته اين کار به جز مديريت صحيح  و پايدار امکان پذير نيست.

وي درباره وضعيت اين بنگاه ها در ادامه گفت: درباره وضعيت بنگاه هاي زود بازده کم توجهي شده است به طوري که تعداد قابل توجهي از اين بنگاه ها متاسفانه به ثمر نرسيده و به ورشکستگي يا عدم سوددهي و توليد رسيده است که از دلايل آن هدايت نامناسب اين بنگاه ها بوده است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم دولت آينده نگاه ويژه اي به توليد، صنعت، اشتغال داشته باشد و از ظرفيت هاي پنهان و سرمايه هاي خرد و سرگردان استفاده نمايد و در کنار آن به دنبال تقويت بنگاه هاي زود بازده و توليدات خانگي باشد تا با توکل به خدا وضعيت اشتغال در کشور سامان گيرد به دنبال آن رشد و توسعه اقتصادي و جلوگيري از واردات بي رويه را به دنبال خواهيم داشت.
برچسب ها: بنگاه ، بازده ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار